Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på når jeg kan slutte å koke vannet til mme og grøt?

og kan jeg da bare bruke varmt vann fra springen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er fra rundt 6 mnd. Jeg bor på Sørlandet hvor vannet er veldig bra, så jeg har sluttet å koke vannet nå. Hun er snart 7 mnd.

Skrevet

Jeg gir gutten min litt vann fra springen nå.Han er 10 uker. For å venne han på litt bakterier. Men IKKE varmt vann fra springen, da det er en del bakterier i varmt-vannstanken! Så du må la krana renne litt, slik at du ikke bruker det første vannet som kommer. Prøv å få det så kaldt som mulig.. Så kan du evt. varme det opp i mikroen.

Gutten min får en flaske daglig med kaldt vann fra springen som jeg varmer opp i mikroen. Resten koker jeg.

Men ikke bruk varmt vann fra springen enda

Skrevet

Jeg mener den ene pleieren på sykehuset sa at de hadde sluttet å koke vannet nå, at de tok kaldt vann rett fra springen.

Skrevet

Ja, det er hvertfall viktig å gi de kaldt vann fra springen, ikke varmt. Så evt. varme det opp. Kommer til å slutte helt med kokt vann når mini er 4 mnd jeg.

Skrevet

Poden min får veldig mageknip av kaldt vann. Så jeg gir aldri kald drikke til han. Han er bare 3 1/2 mnd, så jeg har ikke gitt ukokt vann enda... Hs min anbefalte oss å vente til han er 6 mnd, og kanskje enda lengre siden vi bor litt utpå lannet, og vannet ofte blir litt urent om sommeren når storfe og husdyr beiter...

Skrevet

Har aldri kokt det jeg. Men tar kun kaldt vann som Chanzei sier her, og varmer litt i microen. Vannet er så rent her vi bor at det har aldri bekymret meg.

Skrevet

Jeg har aldri kokt vannet til jenta mi, og hun fikk grøt og flaske fra 4 mnd. Så su kan ta kaldt vann fra springen, men IKKE varmt vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...