Tiril_Sofie Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 lurer på når jeg kan slutte å koke vannet til mme og grøt? og kan jeg da bare bruke varmt vann fra springen?
Liljefjes Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Tror det er fra rundt 6 mnd. Jeg bor på Sørlandet hvor vannet er veldig bra, så jeg har sluttet å koke vannet nå. Hun er snart 7 mnd.
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 Jeg gir gutten min litt vann fra springen nå.Han er 10 uker. For å venne han på litt bakterier. Men IKKE varmt vann fra springen, da det er en del bakterier i varmt-vannstanken! Så du må la krana renne litt, slik at du ikke bruker det første vannet som kommer. Prøv å få det så kaldt som mulig.. Så kan du evt. varme det opp i mikroen. Gutten min får en flaske daglig med kaldt vann fra springen som jeg varmer opp i mikroen. Resten koker jeg. Men ikke bruk varmt vann fra springen enda
Mamman til M&E Skrevet 19. mai 2007 #4 Skrevet 19. mai 2007 Jeg mener den ene pleieren på sykehuset sa at de hadde sluttet å koke vannet nå, at de tok kaldt vann rett fra springen.
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Ja, det er hvertfall viktig å gi de kaldt vann fra springen, ikke varmt. Så evt. varme det opp. Kommer til å slutte helt med kokt vann når mini er 4 mnd jeg.
MammaDilla Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Poden min får veldig mageknip av kaldt vann. Så jeg gir aldri kald drikke til han. Han er bare 3 1/2 mnd, så jeg har ikke gitt ukokt vann enda... Hs min anbefalte oss å vente til han er 6 mnd, og kanskje enda lengre siden vi bor litt utpå lannet, og vannet ofte blir litt urent om sommeren når storfe og husdyr beiter...
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #7 Skrevet 19. mai 2007 Har aldri kokt det jeg. Men tar kun kaldt vann som Chanzei sier her, og varmer litt i microen. Vannet er så rent her vi bor at det har aldri bekymret meg.
Honningmelon Skrevet 19. mai 2007 #8 Skrevet 19. mai 2007 Jeg har aldri kokt vannet til jenta mi, og hun fikk grøt og flaske fra 4 mnd. Så su kan ta kaldt vann fra springen, men IKKE varmt vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå