Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #1 Del Skrevet 19. mai 2007 Legen sa på GU igår at jeg hadde tilbakevendt livmor. Hun klarte ikke kjenne at jeg var 11 uker på vei, så henviser med til UL. Er det mulig at hun faktisk bare ikke kom til bra nok til å kjenne eller er det mest trolig en MA? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9337602-tilbakevendt-livmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 19. mai 2007 #2 Del Skrevet 19. mai 2007 "Bakovervendt" livmor Aud Spørsmål: Hei, Monica ! Jeg er gravid for første gang i uke 15+4. Jeg skal til jordmor om et par uker, men greier ikke å vente med mitt spm. til da....Det jeg lurer litt på er min "bakoverbøyde" livmor. Har denne noe å si for evt. når jeg kan kjenne bevegelser ? Har ikke kjent noe enda, men vet at det enda kan gå litt tid. En annen ting er om denne livmora mi vil klemme på urinblæra mi tidligere enn "normalt".....jeg syntes jeg allerede løper hyppigere på "det glade hjørnet". Legen har sagt at livmora vil rette seg opp etterhvert som barnet vokser, men jeg går nå liksom her og venter på at magen min skal komme, og føler meg litt rar. Jeg er og har vært i bra form hele tiden, med kun uteblitt mens og ømme bryster som eneste tegn. En annen ting : Vil livmora mi "falle" tilbake etter endt svangerskap, eller blir den "normal"? Takker på forhånd for svar på mine livmorforvirringer! Svar: Svar: Formen på din livmor påvirker ikke fosterbevegelsene på denne tiden. Det er imidlertid ikke uvanlig at førstegangsgravide ikke kjenner bevegelser før i16-20 uke, - enda så mye fosteret sparker og beveger seg. Når livmoren vokser trykker den på blæren. Det er grunnen til at du løper på toalettet hele tiden. Jeg tror ikke trykket fra din livmor kommer tidligere enn vanlig. Hvilken vei livmoren din vil ligge etter fødsel kan man vanskelig forutsi. På etterkontrollen vil leie kunne bekreftes. Lykke til videre! Stol på kroppen din og husk at det er ikke alt vi kontrollerer. Hilsen Monica. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9337602-tilbakevendt-livmor/#findComment-9338117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 19. mai 2007 #3 Del Skrevet 19. mai 2007 Det er litt spørsål og svar om dette inne på www.babyverden.no Men dette var vel et bedre svar enn det eg fant over her.... Men gå innom og søk på "tilbakevendt livmor/Bakoverlent livmor" da kan du lese deg frem til gode svar selv. Lykke til. *klem* Bakoverlent livmor Anonym 31.01.2006 Spørsmål: Hvilken betydning har det å ha bakoverlent livmor? Vil det ha noe med str på magen å gjøre, hvor raskt den vokser eller lignende? Vil det ha noen betydning iforhold til fødsel? Tusen takk for svar Svar: Antageligvis betyr det ingen ting for kvinner. Noen har foroverbøyet mans andre har bakoverbøyet livmor. Når kvinnen blir gravid, "retter" livmoren seg opp når den vokser. Dette skjer tidlig. Det har således ingen betydning for størrelse, vekst eller i forhold til fødsel. Håper dette var oppklarende. Hilsen Monica. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9337602-tilbakevendt-livmor/#findComment-9338137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå