Gå til innhold

Sliter veldig med navnevalget...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trodde det skulle bli gutt og det eneste navnet vi klarte å bli enige om var Alexander. Men jammen blir det ikke jente, og noe jentenavn klarer vi ikke å komme på!

Veldig mange har spurt om ikke vi bare kan vri det over til Alexandra, og det er jo selvsagt en mulighet. Personlig synes jeg navnet er sterkt og solid, kjent som et kvinnenavn i store deler av verden, alle vet hvordan det uttales etc. Men er samtidig litt redd for at det skal oppfattes som "dillete". Dillete er det siste vi ønsker oss, har ingen planer om en rosa blondeprinsesse.....Og jeg tenker på "My boops", men det er vel en døgnflue som er død før babyen vår kommer håper jeg...

Hva mener dere? Er Alexandra kun et navn for de søteste prinsessene, eller kan man være en smårampete kvikkas og likevel kle å hete Alexandra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner 2 alexandra jeg, de er tøffe typer. Nesten litt guttejenter, med bein i nesa. Aleksandra er absolutt ikke noe dolly-uttrykk for meg. Synes det er fint!!

Skrevet

Tusen takk! Akkurat sånn jeg føler deg også!

Skrevet

Kjenner ei som heter Kristine Alexandra - hun er en tøff, søt og veldig smart jente :-) Men ikke noen dillejente på noen måte. Dessuten har du jo tidligere prinsesse Alexandra av Danmark - tøff dame det også synes jeg. Alternativer er jo Alexia og Alexa.

Skrevet

Jeg synes Alexandra er et flott navn. Hva med å forkorte det til Sandra?

Skrevet

Takk for positive innspill, hyggelig at mange liker navnet! Å forkorte det til Sandra kommer vi ikke til å gjøre pga at datteren til en bekjent heter Sandra, men muligens kan hun kalles Alex i blant. Vi får se....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...