mamma tiL 1stor+2små Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 om det så er ute på turområder,i sentrum eller på et kjøpesenter.Lar dere andre (som dere ikke kjenner) ta på babyen deres. Det gjør ikke jeg.jeg vet aldri hva salgs hygiene disse menneskene har og hygiene er veldig vikitg for meg.Hvis noen prøver å ta hånda ned og kose med ham,sier jeg at unskyld men jeg ønsker ikke at du skal gjøre det,stort sett stopper folk,andre bare ser på meg,da sier jeg med en litt krass tone,det er mitt barn og jeg vil ikke at hvem som helst skal ta på det,da går de som regel sin vei. Så har du jo de koselige høfflige da,som spør,kan jeg titte ned i vogna og da sier jeg jo ja,vær så god,titting er det ingen som tar skade på.Så blir vi kanskje stående og prate om baby og så skryter de selvsagt av bayen,men det gjør de nok sammen hvilken baby de ser.
mammasgo`jente Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Jeg har aldri opplevd at noen vil ta på babyen min når hun ligger i vogna. Når folk vil se tar jeg slev ned dynen litt og lar de se. Ingen som har tatt hånda ned i vogna, og jeg tror ikke jeg ville likt det hvis noen gjorde det. Jeg har jobbet i barnehage og har vært på besøk der et par ganger. Da lar jeg ikke barna ta i dyna til babyen en gang! Er opptatt av hygiene jeg også, og som du sier så vet vi jo ikke hvilke hygiene andre mennesker har.
Sessa ruger igjen... Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 Har ikke opplevd at noen fremmede vil ta på babyen min, men nå er det jo sånn at hun er overalt så hun får jo i seg masse fremmede bakterier uansett....
Fødemaskinen Skrevet 19. mai 2007 #4 Skrevet 19. mai 2007 Har heller aldri opplevd at fremmede har stoppet meg for å se på babyen. Hvis så skulle skje hadde jeg ærlig talt ikke brydd meg det døyt. Så sant det ikke er en synlig møkkete person eller uteligger eller lignende. Babyer kan ha godt av å bli eksponert for litt fremmede bakterier, tror ikke det er så bra å være overrenslig heller. Tror de lettere får allergier da.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Jeg har opplevd en gang før jul da Mina var 3mnd at en dame kom bort og tok på henne, mens hun SOV.. Da sa jeg ifra at hun sover, men hun hørte ikke så da sa jeg det litt krass neste gang..
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 nei folk har ingen rett til å stikke fingrene sine ned i vognen til en baby de ikke kjenner. kunne ikke falle meg inn å plukke på andres babyer som jeg ikke kjenner og ber om lov av foreldrene til mine nærmeste om jeg vil låne babyen deres. men ikke ute på trilletur da.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #7 Skrevet 19. mai 2007 Babyen min sover bare når jeg triller, jeg lar knapt folk se ned i vognen, for da våkner hun så lett - iallfall ikke fremmede
Honningmelon Skrevet 19. mai 2007 #8 Skrevet 19. mai 2007 Jeg har aldri opplevd at fremmede vil se og ta når vi er på trilletur jeg da, så det problemet slipper jeg.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 19. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. mai 2007 BabyKISS Enig med deg i at en ikke skal være overrenslig,men tenk om personne som tar i barnet ikke har vasket hendene etter toalettbesøk engagn. Hadde en debatt inn på bim,hvor det var mange somm ikke skjønte at det var så nøye,så jeg tror det fins flere griser i dette landet enn det en kan se av klærne f.eks.
Fødemaskinen Skrevet 19. mai 2007 #10 Skrevet 19. mai 2007 Hvordan vet man at de man at de man kjenner vasker seg på hendene etter toalettbesøk da? Jeg har iallefall liten oversikt over mine slekningers håndhygiene, iallefall når det gjelder tanter og onkler og sånt. Har aldri vært med dem på toalettet. Hvis jeg skulle høre springen gå etter toalettbesøket, vet jeg ikke hvordan håndvasken foregår. Om de tørker seg på hendene og lignende... Visste du at hvis man vasker hendene uten å klappe dem ordentlig tørre, er det større smittespredningsfare enn hvis de IKKE vasker hendene? Bare en liten avstikker. Det er flere bakterier rundt omkring enn folk tror. Både på de en kjenner og ikke kjenner.
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #11 Skrevet 19. mai 2007 Nei, det synes jeg ikke noe om. Jeg har bare opplevd det en gang. Ei på tbanen som ville pelle. Da trakk jeg til meg vogna og sa "hva faen driver du med?" i ren refleks. Gjett om det var mange som så surt på meg resten av turen.... Barn er ikke felleseie og bør forskånes for folk som inbiller seg det...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 19. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. mai 2007 helt enig med deg sweet Amber.Skulle tro at babyer var en ting som alle kunne klå på.
Mirakeljenta08 Skrevet 19. mai 2007 #13 Skrevet 19. mai 2007 har ikke opplevd det men vil ikke at de skal ta på gutten min uten å spørre. han har vært redd for fremmede nesten hele livet sitt han så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå