Gå til innhold

Solskinnshistorier:-)

Anbefalte innlegg

Ja... noen som har noen? Får inntrykk av at det er mange her som har hatt et utall mislykkede forsøk og som gjerne også har mistet flere ganger... trenger litt oppmuntring.

Her er et eksempel: Broren til samboeren min og kona ble gravide på 2. IVF-forsøk - resultatet er nå en nydelig og livsglad jente på to år. For temmelig nøyaktig ni måneder siden var de klar for å prøve en gang til, da hun plutselig oppdaget at hun var blitt gravid, helt på egenhånd...!:-) Hvert øyeblikk nå er de en familie på fire:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9336036-solskinnshistorier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært heldig!

Det begynte med at jeg hadde vondt i magen og følte meg uvel. 1 mnd etter jeg giftet meg var jeg så hos en gynekolog. Hun fant en endometriosecyste på den ene eggstokken. Hun ville vente å se det an...ny ktr om 3 mnd. Etter tre mnd var cysten mye større og jeg hadde nå også fått en cyste på den andre eggstokken. Oi, sa gynekologen og henviste meg til sykehuset for laparaskopi. Sykehuset "glemte" meg så 3 mnd etter henvisningen var sendt kom jeg inn. Cystene på begge eggstokkene var nå store som appelsiner og operasjonen måtte bli en laparatomi.

Legen fjernet endometriosen og måtte ta store deler av begge eggstokkene med. Etter operasjonen skulle jeg gå på hormoner men det glemte legen å si til meg og glemte også å skrive ut resepten. To mnd etter operasjon hadde jeg nye cyster:( Det såg mørkt ut!

Gynekologen min henviste meg til fertilitesklinikken men glemte å sende henvisningen. Mannen min eksploderte og trappet opp på hennes kontor og forlangte at hun sende henvisningen med en gang. Hun skrev på henvisningen et dette var en haste sak. Tre uker etterpå ringte de fra fertilitesklinikken og vi fikk komme inn.

Møtte fantastiske folk. Legen ville operere meg en gang til før jeg startet med IVF men jeg hadde liten lyst til ny operasjon og ny sykemelding så fikk begynne med nesespray og gikk på den i 3 mnd. Han ristet på hode av gynekologen min og av legene på sykehuset der jeg blitt operert. I september begynte vi vårt første IVF forsøk. 10 egg og 8 befruktet. Fikk satt inn 2 egg og blev gravid på første forsøk. Fødte en nydelig gutt i 2005!

Når gutten min var 13 mnd fikk jeg tilbake mensen og etter to blødninger hadde jeg nye endometriose cyster på eggstokkene. Hva skal vi gjøre nå? Skal vi være glade for det barnet vi har eller skal vi prøve en gang til? Jeg tok kontakt med samme lege som hjalp meg første gangen og fikk et klart svar.......Prøv en gang til. Sykehuset ønsket ikke gi meg nesespray mens jeg ventet på å få plass så jeg bestemte meg for å ta forsøket privat. I desember var vi i gang. Hadde dårlig følelse og syns egentlig jeg var grådig som ville ha en til og at jeg nå hadde brukt opp min flaks. Fikk ut 17 egg og kun 4 blev befruktet. To av eggene var fine så ingen kunne fryses. Jeg var skeptisk. Fikk satt inn to egg og blev igjen gravid på første forsøk.

Sitter her og er 24 uker gravid idag. Kan ikke tro at jeg vært så vanvittig heldig!

Jeg håper dere alle klarer det og jeg syns det er så ufattelig urettferdig at noen skal slite sån for å få barn.

Lykke til alle sammen!

jeg har en historie om meg selv. Trodde ikke vi skulle få det til i heletatt, da mannen har svært dårlig kvalitet..

Kort fortalt.. Første forsøk gikk veldig dårlig, men vi fikk 4 egg på frys..

første fryseforsøk, og ruger på to kjempefine egg.. Negativ test..

Stor skuffelse, det må jeg innrømme. Ble forferdelig lei meg!

andre fryseforsøk ble de resterende to egg tatt opp, begge overlevde og så fine ut. Så ble jeg ruger igjen, og 14 dager etterpå testet jeg positivt.

Er i dag 28 uker og 5 dager på vei med en liten gutt som heter Jesper.

Han er vår gullgutt, vårt mirakel!

:-)

Jeg har også en kort historie om oss selv..

Aller første forsøk (IVF); På ultralyden under stikkingen, var legen litt pessimistisk da det bare var få, små egg der. Måtte stikke i 3 dager ekstra og forhøye dosen en del.. Ingenting annet å gjøre enn å krysse fingrene..

Ny UL og de va klar for å tas, legen trodde det var ca 10 egg og ta ut..

Ved uttak fikk de kun ut 6, de andre var for små..

Dagen etter fikk vi beskjed om at kun 3 var befruktet..

Fikk satt inn det beste 24 jan.

Venter nå en gutt 17.okt... :D

Vi har vært ufattelig heldige, vi vet det, men husk; Når folk hører snakk om prøverør, så kjenner alltid de noen, som kjenner noen som måtte ha 100 forsøk osv.. Det er forferdelig trist at det skal være så lett for noen og så utrolig vanskelig for andre!!! men poenget mitt er; der finnes solskinnshistorier også, man hører bare så altfor skjelden om de..

Annonse

Min historie er som følger:

Vi hadde første ivf-forsøk i januar 2005, etter 3 års prøving. Fikk ut 10 egg, 8 ble befruktet, kun ETT egg var brukbart... Og det satt som et skudd og sønnen er nå 19 mnd. Og ikke nok med det, han skal bli storebror i november! Jeg har på mirakuløst vis blitt gravid med naturmetoden, etter bare 3 måneders (litt halvhjertet) prøving... Så det er HÅP! Jeg var sikker på at jeg aldri kom til å bli mor, og har hele tiden sett på sønnen min som en helt utrolig flott bonus. Og så skal jeg nå få oppleve å bli tobarnsmamma, hvis alt går bra. Er så takknemlig at tårene renner når jeg tenker på det.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...