Gå til innhold

Ammehjelper...noen? Hvor lenge kan en nyfødt leve på "reserven"?

Anbefalte innlegg

Har hørt her inne at babyene er født med en reserve som de kan leve på noen dager. Men jeg har en mistanke om at min baby ikke fikk i seg noe som helst de første tre dagene. Er det mulig? De på sykehuset stresset med at jeg skulle amme, men han fikk jo ikke tak! Han pattet bare noen ganger og så sovnet han. Han gikk ned mye over 10% i vekt og noe melk fikk jeg ikke før jeg begynte å pumpe. Men er det virkelig mulig, for de får jo ikke noe veske heller. Har babyen min vært nesten utmagret??? Jeg ammer nå, og vekten er flott, men har tenkt litt på dette...

Fortsetter under...

Ja, de kan leve lenge på reserven så lenge barnet er veldig overtidig. Man sier at barnet må nå fødselsvekten innen 2-3 uker, det er de som ikke får melka inn på 6 dager. Da begynner legene å bli litt nervøse.

Min baby ble født nesten fire uker før tiden, men hadde normal vekt. Vil de ikke "tørke ut"? På bildene fra han er et par dager gammel ser han kjempetynn ut i forhold til fra han var nyfødt. Det skal legges til at da han var tre uker gammel hadde han tatt seg igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...