Labbetøs Skrevet 18. mai 2007 #1 Del Skrevet 18. mai 2007 Spurte i et svar i et av mine andre innlegg, men fant ut at jeg skulle spørre i egen tråd siden det mulugens ikke var så enkelt å se det i den gamle tråden. Spørsmålet er: Dersom de avvenner seg selv rundt 9 mnd, må man gi flaske da? Eller slutter man å gi melk da? Snuppa har nå blitt kjempeglad i puppen, men jeg er litt redd hun skal avvenne seg selv tidlig siden hun allerede nå får fast føde to ganger daglig. Dere kjenner historikken vår. Hun får riktignok ikke så innmari store mengder fast føde enda, og hun får alltid puppen først. Hva kan jeg gjøre for å eventuelt påvirke til lang ammetid? Jeg vil gjerne amme lenge. Er det smart å beholde at nattmåltid kanskje? Andre ting jeg bør gjøre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9335669-fjumsi-expat-og-blomman/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 19. mai 2007 #2 Del Skrevet 19. mai 2007 De trenger rundt 3,5dl melk i den alderen (9mnd), mange får den i maten allerede da. I grøt, og snart kommer yougurten også (10mnd). Ja, du har kjempa noe enormt for å få ammingen til så langt. Men hvis det nå går bedre, og ting begynner å bli kos, så ha litt troen. "Brystvegring" i og for seg, skjer altså før 9-10mnd alder. Etter denne alderen må både mor og barn være motiverte for å slutte. Nå er vel gullet 4mnd? Så da har du kanskje noen mnd fremover med normalt liv. Som du vet fra fjummsi, som også hadde en high-need jentunge, var tiden etter 9mnd ikke avvenning, men heller en ekstrem økning i ammingen. Mange temperamentsfulle barn finner puppen som ladestasjon. Nattmåltid er bra når det fører til at alle i familien får mest mulig søvn. Hos fjummsi (and hos oss) var det tilfelle, fordi vi fikk sove igjen med en gang. Nåh. Det er masse annen utvikling som dere ser når i denne tiden (du ser jo hva de andre på januarklubben opplever nå), kos dere med dette! Ta masse bilder, få deg litt søvn iblant, ha en koselig frokost med mannen din... Hvis det begynner å bli normalt igjen, så er det kanskje på tide å ta av seg styrthjelmen og gå inn i fredssonen... Ahhh. Nyt senvåren... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9335669-fjumsi-expat-og-blomman/#findComment-9336218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 19. mai 2007 #3 Del Skrevet 19. mai 2007 Bare la puppen fortsette å være kos, du! Og om hun i perioder er mindre interessert, så senker du skuldrene og bare tilbyr når du ser det er lurt, og ammer når du vet hun vil ha (ja, natten er ofte slik ;o) ). Snuppa her hadde jo brystvegring fra tre til ti måneder, og etter det eksploderte det bare med amming... Og det var jo helt greit. Etter den vankelige perioden var over har jeg aldri opplevd at det var antydning til brystvegring. Puppen var mat, men også etterhvert først og fremst en trygg havn å komme til. Å komme og få noen dråper når hun er sliten, trøtt, lei seg, fulll av inntrykk - det er nå puppens hovedoppgave. "Uææææææ, mamma - puppe hjelper" - det er en ganske vanlig setning her i huset nå ;o) Nei, gjør som Expat sier. Kos deg NÅ, ikke bekymre deg om eventuelle problemer i fremtiden. Det er ikke noe som tilsier at hun skal avvise puppen selv om hun får vanlig mat, de fleste elsker puppen høyest leeeenge! Og en ting til: Ikke bekymre deg om hun i perioder spiser mindre mat og mer pupp, det er også helt vanlig og helt greit. Skal jeg fortelle noe? Min puppejente på to år og fire måneder spiser nesten ikke vanlig mat om dagen. I praksis fullammer jeg NESTEN. Hehe, trenger jeg å si at vekta går nedover selv om jeg spiser som en hest? Til sammen 17-18 kg barn krever litt morsmelk gitt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9335669-fjumsi-expat-og-blomman/#findComment-9336373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 19. mai 2007 #4 Del Skrevet 19. mai 2007 ja - kos dere nå!! ta det som det kommer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9335669-fjumsi-expat-og-blomman/#findComment-9337496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå