Gå til innhold

Hvor ofte skifter dere sengetøyet til babyen? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alt for sjeldent..huff jeg er så sløv. ser andre gjør det to ganger i uken osv.

Skrevet

Jeg gjør det en gang i uken og syntes igrunn det holder.... Skifter selvfølgelig hvis hun har gulpet eller tisset gjennom, men hvis det ikke har vært noen ulykker holder det da med en gang i uka...

HI

Skrevet

to ganger i uken er litt vel ofte eller? Her skiftes det hver fjortende dag, og ellers hvis det blir gulp eller tiss i sengen, men det er sjelden. Dessuten ligger hun på et lammeskinn med putetrekk under hodet. og det vasker jeg bare annenhver mnd eller enda sjeldnere. Det blir jo ikke møkkete

Skrevet

En gang i uka?!?!

Har byttet 1 gang siden mini ble født jeg... er 10 uker siden! Han har verken tissa eller gulpa da. Babyer er jo ikke så møkkete akkurat...Han er jo stort sett nybada før han legger seg også..

Nei, en gang i uka blir litt drøyt for min del ja... Får være måte på liksom..

Skrevet

1 gang i uka. Vi skifter på vår seng så ofte pga midd-allergi og tar småens samtidig.

Skrevet

bra at noen tør å være ærlig her inne! jeg skifter heller ikke så ofte.

Skrevet

jeg skifter på enga vår og på jenta sin seng hver fredag..støvsuger og får ut alt støv og legger på nytt sengetøy--er greit med tanke på midd osv..men gjør det vel egentlig fordi jeg liker å ha rent sengetøy selv og da gjør jeg set samme for babyen! men jeg bruker dyna hennes i vogna noenganger ute på dagen og da er det jo greit å skifte en gang i uka..noenganger går det 10 dager å...hehe:)

Skrevet

Er så deilig å legge seg nydusjet i rent sengtøy! :D

Skrevet

Elsker rent sengetøy selv, så det byttes ca. 2 ganger i uka. Sengetøyet til jenta mi blir stort sett byttet samtidig. Det hun har i vogna inne litt sjeldnere og vogga i stua (som hun bare blir lagt i for å bli tatt opp igjen, hehe) sjeldnere. Har en del sengetøy til henne, så det er koselig å få brukt de før hun plutselig er for stor til babydyne i minste størrelsen.

Skrevet

Før gjorde jeg det annenhver uke, men nå blir det ca hver uke.. Da Mina sover duppene sine der også i tillegg til natta.

Skrevet

hvorfor skiftere dere så ofte egentlig? (skjønner det m midd-allergi altså), men det er jo et faktum at barn også kan bli syke og utvikle astma osv av å bo i "sterile"hus... Blir sikkert hengt nå, men, men det er opp til hver enkelt.

Dessuten vil nok mange mene at jeg bytter for sjeldent, 1 gang i måneden.

Skrevet

Man bør skifte sengetøy minst hver 14 dag, pga midd. Det har ikke noe med hvorvidt babyen er møkkete eller ei, alle mennesker mister døde hudceller/flass, og det er dette som er livsgrunnlaget for midden. Barn er spesielt utsatt for middallergi.

Skrevet

Ok, kanskje jeg skal gå og skifte med en gang:) Hadde faktisk tenkt det i dag altså:)

Skrevet

Da vasker dere vel madrass, dyne og pute 1-2 ganger i uka og da?? Der er det enda mere midd enn i selvesengetrekket...

Ungene må få bli vant til bakterier og støv!!! Ellers er alle medemmer av Norges Astma og Allergiforening om 10 år

Skrevet

Nei, nå går jeg og skifter!!! Haha - er litt for dårlig der ja ;-)

Skrevet

Jeg har skiftet 4 ganger på senga hennes i løpet av hennes 8 mnd gamle liv................

Skrevet

Skifter sånn ca hver 14.dag - noen ganger går det kanskje noe lengre tid...

Skrevet

Sengetøy skiftes ca hver 14 dag, også på lillemors seng.

Luftes hver eneste dag, for det er sååå deilig med frisk lukt i sengetøyet. (har bodd i leilighet uten uteplass i halvannet år og har nå flyttet i enebolig, mulig jeg lufter litt mindre når gleden over muligheten er blitt litt mindre:p)

Dynetrekket på vogndyna byttes en gang i mellom, når jeg føler det er på tide. Bruker stort sett tepper og pose så det blir sjelden egentlig...

Skrevet

ja, hva med madrasser og dyner? har hørt at man ikke skal slenge så masse på dynene.....pga midd/formering/spredning osv

Skrevet

Skifter 1 gang i uka, men oftere ved behov.

Skrevet

min lillegutt gulper mye. så jeg bytter 1-2 ganger i uka. men så bruker jeg dyna mer en bare i senga da. bruker å holde den rundt han når vi ammer. så da blir den litt mer tillsølt av gulp å.

Skrevet

prøver å skifte 1 gang i uka å lufte dyne, og madrass.

Skrevet

Når jeg skifter på vår seng, skifter jeg på babyens i samme slengen.. Når jeg først er i farta liksom. Hvis d er mye gulp, melk, tiss etc blir d selvsagt oftere.. Dyna jeg har i vogna skifter jeg på minst en gang i uka, for den er d flere som "klasser" på... Er litt overalt den dyna der ... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...