Gå til innhold

hvor finner dere..


Gjest

Anbefalte innlegg

motivasjonen???? blir så imponert.. dere er så flinke til å slanke dere, men jeg får det bare ikke til. sluttet på reducil fordi jeg synes jeg ble for hyper. men tok av 7 kilo på 6 uker med de. nå er 4 av de tilbake og jeg har vel det du kan si hatt en kjempe sprekk!! bare spiser og spiser.. er alene og har ingen her hjemme som kan dra meg i øra når jeg bøtter ned på mat og godis.. men håper snart jeg finner litt motivasjon.. kanskje jeg skal spørre om å få reducil igjen.. aaaaahhhhhhhhhh.. det var bare et lite hjerte sukk fra meg! skal forresten ned 30 kilo så har litt av en jobb forann meg..

 

 

 

hrmf.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, kjenner igjen dette hjertesukket;) hadde det som deg leeeenge! brukte faktisk et år på å komme ordentlig i gang! Men det jeg kan fortelle deg er at jeg brukte mye av det året på å finne ut hvordan jeg ville være, jeg hatet nemlig kroppen min.det som fikk meg skikkelig i gang var tanken på sønnen min, ville at han skal vokse opp med en sunn mamma som er glad i seg selv. har selv vokst opp med mennesker i nær familie som har vært på slankern så lenge jeg kan huske, og det er ikke gode signaler å sende til en liten jente. det jeg også fant ut er at endringer må skje over tid, man kan ikke gjøre alle endringer over natta, det har svært få mental kapasitet til å klare tror jeg. og jo fler mislykkede forsøk man har, jo mer frustrert og deppa blir man (er i hvertfall min erfaring). så bruk litt tid på å finne målsetningen din, og grunnene til hvorfor du ønsker endringene. mye av problemene man møter når man ønsker endring sitter i hue. ta tiden til hjelp, vær målrettet og bevisst i dine handlinger, så skal du nok se at du får en kropp du vil trives med! og om det tar lang tid å oppnå en stabil vekt? javel, so what, du har mange år igjen å leve, og et til to år er ingenting i den store sammenhengen:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk! har følelsen av å alltid ha vært på slankeren, men det er jo ikke sant.. så vet at drømme kroppen er mulig å finne :) skal ikke stresse med det men ta det sakte men sikkert.vil jo også være et godt forbilde for snuppa mi :))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon ja, den kan være vanskelig å finne. Jeg setter meg kortsiktige motivasjonsmål i midten av juni skal jeg f.eks. på jubileum med folk jeg ikke har sett på 10 år, med andre ord må jeg ta meg best mulig ut da. Til høsten skal jeg begynne å jobbe i barnehagen og målet er at ingen ihvertfall skal spørre om jeg har baby i magen. For øyeblikket fokuserer jeg på aktivitet, dvs. at jeg spiser så sundt som jeg klarer men ikke sundt nok. Så er planen å fokusere på aktivitet til jeg har kommet over kneika for å måtte motivere meg til å trene hver gang jeg har planlagt men gjør det av lyst. Så er planen å gradvis ta mer fatt i kostholdet (sjokoladen) og få strukturert det bedre. Registrerer det jeg ca. spiser på vektklubben.no for å få en viss oversikt og følge med om jeg får noen kaloribomber jeg ikke hadde tenkt over. Jeg klarer ikke å motivere meg flere år frem i tid, men må ta det veldig kortsiktig ihvertfall til jeg ser de store resultatene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal totalt ned 16 - 18 kilo. Jeg fant motivasjonen min da legen konstanterte høyt blodtrykk. Og ettersom mormora mi døde da hun var 32 (der er jeg snart) av hjerneslag syntes jeg det ble ubehagelig. Plutselig ble jeg så veldig dødlig. Så jeg skal ned i vekt ved mindre mat og mer trim, stabilisere og så til slutt leve sånn resten av livet. Jeg vil ikke ha nyretrøbbel og alle de andre problemene som ofte følger høyt BT.

 

I tillegg har jeg slankevenner her. Og på slankenett, og så får jeg god støtte hjemme. Og det er motiverende. Vite at noen klapper en på skuldra, tenker på en osv. Selv om det er mennesker man bare kjenner på nett.

 

Men du må ville det. Virkelig. Ellers er det bare slit og forsakelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal helst ha av 30 kilo, men nå føles det så vanvittig mye ut! så tror jeg må sette meg et mål på 10 kilo til høsten. skal begynne på skole og forhåpentligvis i ny jobb, og da vil jeg ikke dra på alle disse kiloene. ikke nok med at det er tungt, men jeg har utrolig dårlig selvtillit også pga det. men jeg har en god uke og så er det " bare" 1 kilo vekk eller 1 kilo opp og da gir jeg opp.. selv om fornuften min sier at det er bra eller at jeg ikke kan ta av alle 30 kiloene på en uke.. uff, skal til legen min på onsdag får snakke med henne litt da.. må jo får orden på det her før jeg har 50 kilo som må av....

 

takker for svar, tar alle gode tips til meg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes jo et slankepreparat til, Accomplia eller noe sånt. Men jeg kjenner så godt til det du snakker om. Man har vært så flink og så har man gått ned bare 1 kilo. Men på 4 uker ble det jo 4 kilo. Og da kjenner man at buksene sitter løsere.

 

Denne gangen har jeg satt op en plan. Målet mitt er å gå ned ca 500 gram i uken. Og da vil jeg ha nått målet mitt i November. Så da vet jeg at det tar lang tid. Og jeg måler bryst, midje,hofter, rumpe, lår, legg og overarm for å faktisk se at jeg minker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og lang tid er jo den beste måten, det er o det legen sier til meg å..men det synker liksom ikke inn..tenkte å prøve noen uker på den suppe dietten nå i sommer og så øke med litt og litt annet mat .. men får se. vil ikke at det skal bli mye stress og ekstra greier. må nok bare få ut fingeren og begynne å trene hardt, vet jo at det hjelper!

 

lykke til doppler og takk for oppmuntring :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler www.slankenett.no for ros og oppmuntring, og www.vektklubben.no for telling av kalorier dersom du skulle trenge noe av dette. Jeg lever nå som vanlig. Spiser det samme som de andre, bare mye mer grønnsaker og bytter ut kjøttdeig med rent kjøtt. Men jeg passer på mengden sånn at det ikke blir for mange cal. Jeg hadde en uke hvor jeg spiste for lite og trente for mye, og resultatet ble at vekta stoppa opp. Men løsna når jeg spiste litt mer og trente litt mindre.

 

Bare si fra så skal jeg backe deg når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen hjertlig :)))

 

jeg har bestemt meg for å spise lite og ofte når frem til jeg skal på ferie første uka i juni. og når jeg kommer hjem igejn (skal bare være borte en uke) så skal jeg begynne å registrere på vektklubben og komme igang med treningen. da skal jeg sjekke ut slankenett også :)) så for nå ligger alt på vent, men roper ut når jeg skal komme orntli igang :))

 

Ha en herlig søndag!

 

pst, humøret og motivasjonen er faktisk mye bedre siden jeg startet denne tråden :))) takker og bukker for svar :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...