Gå til innhold

eggløsningstest blir aldri positiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lett etter eggløsning med testpinner denne måneden, og frem til og med dag 15 kom bare kontrollstreken opp.

På dag 16 og 17 var teststreken middels sterk, men tydelig svakere enn kontrollstreken. I dag, på dag 18, er teststreken blitt litt svakere enn dagene før.

Syklusen min er på 28-30 dager.

Hva er dette, og kan noen forklare meg hvorfor ikke streken blir sterkere ? Det er første gang jeg bruker eggløsningstest, og har kun prøvd strimlene.

Har noen erfaringer å dele ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg også brukte strimlene denne mnd. Testet to ganger for dagen, men fikk aldri like sterk teststrek som kontrollstreken. Tror rett og slett ikke jeg har hatt el. denne mnd, jeg. Det kan være tilfelle hos deg og, at el har uteblitt denne mnd. Dersom du bare har testet én gang for dagen kan det også være at du har hatt el. men gått glipp av den lh-stigningen.

Neste mnd har jeg tenkt å bruke de digitale til clear blue, så slipper jeg å tyde teststreken:)

Lykke til!

Skrevet

Hei! Hvis jeg var deg hadde jeg brukt CB. Den er dyr, men kjempe god. Første gang jeg gjorde det testet jeg hver dag hele syklusen, bare for at jeg ikke skulle gå glipp av EL i tilfelle jeg hadde den tidligere eller senere enn vanlig. Jeg tisser alltid i en beholder, da er det mye enklere å utføre testen riktig. Mye feilmargin dersom man tisser på pinnen/strimmelen. Lykke til!

Skrevet

Pleier du å kjenne når du har eggløsning ?

De siste månedene har jeg hatt smerter under det jeg tror har vært eggløsning. Denne måneden samsvarte smertene med strekene på testen.

Men kan man ha smerter uten å ha eggløsning, tro ?

Kanskje jeg ikke har eggløsning, jeg...? Forrige måned hadde vi forresten sex hver bidige dag i ti dager etter mens, men da skjedde det jo ingenting...:-)

Skjer det ikke noe denne måneden, prøver jeg også med digital testing:-)

Har du prøvd lenge ?

Skrevet

Takk for det; god ide å teste digitalt hele måneden, for å få en oversikt over hva som skjer gjennom syklusen.

Lykke til du og!!

Skrevet

Jeg sluttet på pillen for 4 mnd siden. Trodde jeg kjente el-smerter de andre mnd, men da testet jeg ikke så vet ikke om jeg virkelig hadde el. Men tidspunktet for smertene og mensen som kom ca to uker etter stemte jo ganske godt. Denne mnd har jeg ikke hatt smerter i det hele tatt, jeg har heller ikke fått positive tester. Og nå for 2 dager siden begynte jeg å blø - på dag 20 i syklusen, så kroppen her er vel helt på blåbærtur! Hehe.

De sier forresten at sex annenhver dag skal være bra. Hvor lenge har dere prøvd da?

Skrevet

Vi har prøvd aktivt i to måneder. Første måned var vi veldig entusiastiske og trodde faktisk at vi skulle klare det på første forsøk, hehe:-)

Denne måneden er vi mindre entusiastiske allerede, men har hatt sex annenhver dag - så får vi se i slutten av måneden:-)))

Når har du ikm ?

Skrevet

De strimlene prøvde jeg også, men ingen suksess... trodde jeg ikke hadde eggløsning også begynte jeg med cb digital og jaggu... hadde El jeg..=)

Anbefaler alle de digitale med mindre de har god sukse med strimlene..

Skrevet

Får man kjøpt de digitale testene billig noe sted, eller er de like dyre over alt ?

På apoteket syns jeg de er fryktelig dyre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...