Gå til innhold

Er det egentlig noe å gjøre med feber, eller....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns han var så varm og rød i kinnene i gårkveld, og han ble varmere og varmere utover natten. Tok tempen på han i formiddag, 39 i feber. Ga han stikkpille med paracet, men tempen gikk opp til 40. Så litt ned, så litt opp igjen. Han er bare slapp, vil bare sitte i fanget og kose, det vil ha aldri ellers! Sløv i øynene og bare trist og kosegutt idag.

Er det noe annet å gjøre enn å gi paracet? Liker ikke å proppe i han for mye heller... Står jo 3 i døgnet på pakken....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kle av han, kald klut på panna eller å sutte på, kaldt vann å drikke, senke romtemperaturen, prøv å ikke ha han så mye inntil deg (selv om det er lettere sagt enn gjort) siden det blir veldig varmt.

Skrevet

Hei du! Vesla mi har hatt en del feber i vinter og jeg har fått ulike tilbakemeldinger fra doktore. Den ene sa jeg skulle gi febernedsettende ved 38 mens den andre sa at det var usikkert hvor mye virkning de hadde men at det var greit å gi en dose fra 38,5-39. Jeg har gitt paracet når den er 39. De har jo en evne til å komme seg gjennom det, og feberen er jo et tegn på at noe skal ut av kroppen! Rådene ovenfor er gode å ta med de også!!!

Lykke til og god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...