Gå til innhold

Gruer meg til uttak. Noen med positive erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste dagene hatt litt press på og litt vondt i ryggen og hofta, og vært oppblåst. Det gjorde vondt i den ene sia da jeg var på UL. Men kanskje ikke så rart, da noen egg hadde blitt så store på den siden at de hadde sprukket og fått væske i buken.

Kanskje de suger ut litt væske på uttaket, ellers mente hun at væska ikke hadde noe å si for uttaket.

Men jeg gruer meg, og håper noen har noen gode erfaringer med uttak :o) Hvor lenge varte uttaket? Hva med smertestillende?

Fortsetter under...

Hei Sofie

Jeg kan absolutt berolige deg mhp uttaket. Hadde selv hørt litt "skumle" rykter i forkant, men jeg ble virkelig positivt overrasket. Hadde mitt uttak på Riksen og der var de kjempe flinke. Man får så mye smertestillende man måtte trenge og det var veldig overkommelig. Mitt uttak varte i 15 min, men dette er lenger enn normalt, vanligvis varer det rundt 10 min.

Ønsker deg lykke til med spennende dager :)

Jeg grua meg skikkelig til uttaket. Så for meg det verste. På ultralyden før følte jeg at eggløsningen var i gang pga smerter og ubehag men eggposene var ikke blitt store nok. Jeg måtte øke dosen og komme til-bake etter 4 dager for ny ultralyd. I disse dagene kjente jeg ingenting men da hadde jeg fått 4 store og 3 små eggposer. På uttaksdagen fikk jeg 2 gram paracet og 1 valium og tenkte at dette kunne umulig holde.

Jeg kjente da de stakk hull på eggposene men det gikk fort over.

Det hele var over på 10 minutter. Etter en halv times hvile reiste jeg hjem. Resten av dagen følte jeg meg øm og oppblåst. Lå med varmepose på magen og det var veldig behagelig. Trengte ikke noe ekstra smertestillende etter uttaket. Dagen etter var jeg nesten som før.

To dager etter merket jeg ingenting. Det hjelper å ha mannen til stede under uttaket og holde han i hånden. Jeg fikk ut fem egg og satt tilbake ett egg. Tilbakesettingen er ikke noe problem. Fort gjort.

Ikke noe å grue seg for. Håper dette var til hjelp.

hei

jeg hadde uttak i dag (andre gang). det gikk utrolig fint! jeg fikk både stesolid og petidin, så det svingte bra;-) Jeg kjente det selvfølgelig godt, men det var veldig overkommelig.... dette oppleves veldig forskjellig, men det går sikkert bra med deg også! Lykke til!

hei hei. det går så fint så!!:) du blir godt dopet ned... men det er kanskje litt lurt å snakke med sykepleier å si at du kvir deg litt, det gjorde jeg og da visste de iallefall det. det varer ikke lenger enn ca 10-15 min.

selv om jeg fikk mye smertestillende eller beroligende eller hva enn det var, kjente jeg det selfølgelig noe annet ville vert å lyge. men min erfaring er iallefall at jeg var helt pigg samme kveld... eneste var at jeg var susen resten av dagen etter all medisineringen. lykke lykke til iallefall. meg gikk det foresten bra med på første forsøk, har termin 3 aug.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...