Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 hvilke symptomer, og måtte dere ha slange i magen for å bekrefte det? Eller kan det påvises på annen måte? Legen mener jeg kan ha en katar, evt sår,pga langvarig kvalme. fikk noe magesyre tabl. som har hjulpet litt, men litt kvalm enda..legen sa om det fortsatte, måtte jeg ha slange ned (noe jeg ikke orker tanken på..)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Halsbrann, magesmerter akkurat som kramper, diare... Hvis det fortsetter så er d jo bare bra for deg selv å få slange ned og se hva som er galt? Tror ikke de tvinger på deg slange ned i halsen men at de anbefaler det kan jeg godt tro hvis du ikke blir bedre, moren min fikk slange ned i halsen og det var sånn de fikk sett hvor stor grad av magesår hun hadde.. ps.jeg fikk nettopp også tabletter for å ordne magen og de har virket fint for meg unntatt at jeg heller ikke slapp unna kvalmen...
Brokade Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Hei, Jeg satt i ventekø til undersøkelse og kom i prat med en som hadde mavesår pga stress. Han skulle inn med slage/kamera inn i magen for 2-dre gang - for å sjekke om han var blitt frisk. Han fortalte at han ble feildiagnostisert til å ha hjerteinfarkt.. og sa at dette var veldig vanlig pga. mye av de samme symptomene.
milk Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Undersøk om dosen du tar med tabletter er høy nok. Jeg var hos en spesialist og fikk beskjed om at jeg måtte doble dosen som jeg hadde fått beskjed av fastlegen om å ta. Ble frisk av magekatar, og slapp slangen:) Men husk å spørre legen før du evt. dobler dosen!!
Bleikfeit.no Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Selvsagt kan det hende at magekataren glir over av seg selv. Men det er ikke helt utenkelig at du må ta gastroskopi(slangen).... Det kommer du deg sikkert helt fint igjennom. Det må da være mer behagelig å ta den undersøkelsen, enn å bli akutt syk med magesår(kaste opp blod)... Heter tablettene dine Somac kan ikke langtidsbehandling igangsettes før du har tatt den undersøkelsen. Det gjøres mest for å utelukke alvorligere sykdom. Behandlingen av magesår er nå konservativ. Det opereres nesten aldri lengre. Hvis det er sånn at du må ta gastroskopi, ville jeg bedt om rikelig med sederende medisiner på forhånd. Så kan det hende at hele undersøkelsen blir en aldri så liten fest=) Først og fremst håper vi at det hele glir over, og jeg ønsker deg god bedring=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå