Gå til innhold

Hvor mye koster det å ha barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg snakket litt om økonomien framover, og vi kom fram til at vi egentlig ikke vet hvor mye det koster pr mnd å ha en liten en...Bleier, mat, klær....Noen som kan hjelpe? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I begynnelsen koster de veldig lite i mnd, men det er jo en del store innkjøp som skal gjøres hvis dere ikke får lånt utstyr. Vi brukte vel 15-20 000 kr i innkjøp (kjøpte alt nytt), og etter det trenger de som regel bare bleier (som du får kjøpt for 20 kr pakken på rema f.eks.) og eventuelt mme. Vi kjøpte ikke så mye klær helt i starten for vi fikk en del av de minste strl. Bortsett fra det er barneklær ganske billig, så du blakker deg ikke på å kjøpe det nødvendige, det er alle de andre søte klærne som tar knekken på økonomien ;)

Skrevet

Ikke så dyrt som jeg hadde trodd. Har ikke regnet på det akkurat, men vi bruker lite penger på minsten. Tror det er veldig opp til den enkelte. Jeg fullammet riktignok til han var 7 mnd. Har kjøpt lite klær. Har arvet mye, slektninger strikker og strikker klær og fått veldig mange klær i gave. Ellers er babyklær egentlig veldig rimelig i butikker som H&M, Cubus, Lindex... Vi har også fått veldig mange leker. Ble overrakset over alle gavene vi fikk da gutten vår ble født.

Vi kjøpte jo ganske mye før han ble født: Seng, dyner, sengetøy, stellebord m.m. Vogn kjøpte vi brukt. Bilsete fikk vi av familie. Mye kan kjøpes brukt hvis man ikke har så mye penger å rutte med.

Bleier og grøt koster jo litt, men vi blir ikke ruinert.

Får jo dessuten barnetrygd hver måned som dekker en del av kostnadene.

Skrevet

Man regner faktisk at det koster en million per barn, men da regner man hele tiden de bor hjemme

Skrevet

da jeg ble født (1985) kostet det 100kr for en bleiepakke med 20 bleier!!

for å si det sånn; jeg bruker mindre penger på babyen enn jeg brukte på å dra på byen før jeg ble gravid! ;)

Skrevet

men bleierok klær er jo dekket av barnetrygd første året..etter det r det vel mat og bleier som blir dekket av de pengene så kommer klær og utstyr itillegg..tror ikke det er så dyrt egentlig..før de begynner å kreve ting og tang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...