Gå til innhold

Hvor mye koster det å ha barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min erfaring er at man i stor grad kan styre selv hva det koster å ha en baby, så det blir veldig individuelt. Man kan gå innom baby-shop og få ei utrolig lang liste over ting man bare "må" ha, men så viser det seg at man jo faktisk ikke må ha så veldig mye når det kommer til stykket : ) Morsmelk er gratis, vi fikk utrolig mye klær, hadde bare noen få bodyer og et par bukser selv, men det raste inn med presanger. Bytt inn (gjerne i samme tøyet, bare andre størrelser) hvis alt er i samme størrelse, og spre det litt utover så ungen har noe å vokse i. Det som koster er de investeringene man gjør på forhånd: Vogn, seng, stellebord, bilstol... Men det går jo også an å enten ønske seg fra vordende besteforeldre eller kjøpe brukt. Jeg anbefaler å vente å se om man faktisk trenger det ene eller det andre, i hvert fall det som er mulig å vente med, til man vet at man faktisk må ha det. Og helt generelt vil jeg si at jeg i hvert fall ikke ville ha bekymret meg for at det er dyrt å ha en baby. Man sparer dessuten mye penger på å være borte fra uteliv og andre dyre voksenaktiviteter en periode : )

Kommer an på om man kjøper brukt eller nytt, vi skal ha en barnevogn til 13tusen med alt utstyr, i det dyreste laget. Sist var je alene om lille da var det ikke så dyre ting, klarte å få ting, gå på salg og brukt. Så man må bare følge økonomien. Har begynt å handle litt, når det er salg osv...Men nå er vi 2 og en god økonomi:o)

Unnskyld meg men jeg lurer på hvor du har fått tak i en barnevogn til 13 tusen og hva den er laget av? De vognene jeg har stt på koster rund 6-7tusen. Må være sinnsykt mye ekstra utstyr på en til 13. Er det vinger på den kansje, eller er du bare veldig naiv??

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...