Gå til innhold

Håravfall pga amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som blir litt frustrerte over håravfall pga amming? Jeg er nesten så desperat over å se hårmanken min tynnes ut, at jeg ønsker å slutte å amme!Lillegutt er 3 mnd nå. Selv om man skal amme så lenge som mulig-syns jeg jo ikke det er verdt å la seg selv "forfalle" heller.. Noen som deler mitt synspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ingenting med amming å gjøre, men hormoner. Dette er hår du ikke mistet under graviditeten (du merket kanskje at håret ble tykkere da?), dette mister du enten du ammer eller ikke.

Skrevet

gutten min er nå litt over fire mnd. Hadde en periode på noen uker jeg mistet utrolig mye hår (mellom 3 og 4 mnd) Dette går nå litt til og fra, men det værste er over (tror jeg...) Følte ikke at jeg fikk tykkere hår under graviditeten, men men, det er sikkert hormoner. Jeg ville ikke sluttet å amme før jeg ble VELDIG tynn i håret :)

Skrevet

Åh..det visste jeg ikke. Trodde det hadde sammenheng med selve ammingen jeg.Da er det jo ikke noen vits i å slutte ihvertfall:)

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Er ikke ammingen som gjør at en mister håret,er hormoner!!!!!!! E har ikke amma,og e har oxo mista masse hår. Helt normalt,er mer unormalt de som ikke gjør det-så om du slutter å amme pga håret så gjør du noe dumt;)

Skrevet

Må bare si at jeg er veldig frustrert over håravfall....Det ligger hår overalt. Sluket i dusjen tettet seg og jeg dro opp noe som så ut som halve håret jeg har på hode (ikke overdrevet!). Herregud, nå er han 9mnd, skal det ikke stoppe snart???? Kommer til å bli like flintis som gutten min, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...