Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Testerne gir jo forskjellige svar. Så hvilken synes du er bra og bruke, smøre ut, beskytter godt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hvem som er best, men fikk tydelig beskjed fra helsesøster på forrige kontroll at barn under 1 år skal aller helst ikke bruke solkrem i det hele tatt. De skal holdes i skyggen i så stor grad det lar seg gjøre, og bruke tynne bomullsklær el. som dekker huden.

Årsaken er fordi de har så tynn hud at solkremens ingredienser trekker i mye større grad inn i huden og taes opp i systemet.

Begynner de å bli rød i kinnene feks, så dør de nok ikke av litt solkrem der det trengs, men generellt bør man styre unna, iallefall på de minste babyene. Anbefaller sånn safarisolhatt med uv-beskyttelse kjøpt på apoteket. :)

Skrevet

Vi skal til syden i 4 uker, så der er det ikke nok med skyggen :-)

Skrevet

Sjekk denne mnd utgave av forelde og barn. Der er det solkremtest for små:)

Skrevet

Babyline bruker vi

Skrevet

Natusan Kids faktor 50/40 og lancome soleil...

(oki, brukte lancome fordi det var det eneste jeg hadde tilgjengelig og nesetippen begynte å bli rosa, da fikk hun det der...)

Skrevet

Vi har nettopp vært en uke i syden. Vi brukte Laverna. Kjøpte den på helsekostog er svært fornøyd. De kremene kommer godt ut i alle testene. Vi brukte også lette bommulsklær, smurte kun hender og ansikt.

Skrevet

brukte babyline i fjor, på begge, men den er så umulig å smøre ut,, så i år har jeg kjøpt ambre solaire sin faktor 40 spray..

Skrevet

Jeg kjøpte først Sebamed, men bytta den fordi den inneholdt parfyme. DET vil jeg ikke ha. Jeg bytta den i en ny solkrem som hter BAMSE(bamse-verdens sterkeste bjørn serien). Finnes på apotek. dEn er noe seig å smøre ut, men ellers er jeg fornøyd :)

PS! Min helsesøster sa at "de anbefaler solkrem" på babyer.. :)

Skrevet

Har brukt dr.Hauschka på begge to, og er veldig fornøyd. Fås kjøpt i helsekostbutikker.

Skrevet

Den siste testen i Foreldre og Barn tok kun hensyn til beskyttelse og tok ikke hensyn til tilsetningsstoffer og sånn. Vær obs på det!

Dr.Hauschka og Babyline er de som kommer best ut når det gjelder ikke-skadelige tilsetningsstoffer iallefall.

Skrevet

Jeg kjøpte Babyline fordi den kom så godt ut på tester, men den er vanskelig å smøre ut og gir ikke så bra beskyttese i følge den nye testen hos Foreldre og Barn. Har ikke brukt den så mye enda da.

Skrevet

Hei hei.. jeg har en jente på 8år og jeg hea prøvd masse forskjelligt på henne men har funnet ut at Cosmica på apoteket er best. den ble hun ikke solbrent av; hun har veldig lys hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...