Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok dere/skal dere ta vaksinen (prevenar) mot hjernehinnebetennelse ?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Er i tvil og trenger saklige argumenter for og i mot. Gruble gruble...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ta på torsdag for første gang.. den er vel inkl den da tenker jeg!

jeg vet egentlig ikke..jeg har begynnt å tenke litt jeg å.men er det ikke okei å ha den i tilfelle? er det noe som kan skje? kan ikke noen andre komme med synspunkter? er det noen der ute som ikke vaksinerer barna sine i det heletatt??

Skrevet

dytter denne. skal på 3 mnd kontroll til uka og har i grunnen ikke fått noen spørsmål om vi ønsker vaksiner eller ikke. greit åå få med seg noen argumenter

Skrevet

Vi tok den ganske enkelt fordi vi tror det er det beste. Sykdommer som har vært borte i Norge blusser opp igjen fordi en del lar være å vaksinere.

Når det gjelder hjernehinnebetennelse så kjente vi et lite barn som døde av det... Det gjør at vi iallefall ville vaksinere.

Skrevet

Vi valgte den bort. Er alt for ny, Norge er eneste land i europa som har tatt den i bruk, kun 6 år på verdensbasis og en kjenner ikke til langtidsbivirkninger. Den er ikke mot hjernehinnebetennelse men pneumokker som kan føre til en sjelden type hjernehinnebetennelse. Altså veldig liten sjanse for at barna får det og det er kun de under 2 år som blir så alvorlig syke at det kan føre til død. Jeg er redd for at risikoen fot bivirkninger er større enn risikoen for å få den type hjernehinnebetennelse. Er kun barn født i 2006 og utover som får den gratis, alle andre må betale. Om den var så livsnødvendig så hadde vel alle fått den. Regjeringens svar: den er for dyr..... Noe å tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...