spiren:) Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Lurer veldig nå.... Fikk 2 positiv el tester på søndag, og vi hoppa til køys:) Også tok jeg en i dag, for det er egentlig i dag jeg skulle hatt EL, og den var svakt positiv. Kan man ha el 2 ganger i løpet av en pp?
melkekua™ Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Brukte du de stripsene? For at en eltest skal være positiv må streken være like sterk eller sterkere enn teststreken. Hormonet LH finnes alltid i kroppen, derfor får man svakt positive tester av og til. Det hender kroppen ikke får til el den første gangen man fikk pos eltest. Andre gang man får pos eltest skjer som regel eggløsningen. Info hentet fra www.pernille.info Myten om flere eggløsninger i én syklus Det kommer litt an på hvordan man definerer eggløsning. Definerer man eggløsning som den prosessen som slipper ivei ett eller flere egg fra eggstokken(e), så kan man svare et blankt nei på spørsmålet om hvorvidt man kan ha flere eggløsninger i én syklus. Definerer man eggløsning derimot som utslipp av ett egg fra en eggstokk, så er påstanden om flere eggløsninger i én syklus en sannhet med modifikasjoner. Det er nemlig fullt mulig å slippe to eller flere egg i én syklus, MEN disse kommer alltid innen et tidsrom på omtrent ett døgn. Ca 24 timer etter at det første egget løsnet har nivået av progesteron steget såpass at det effektivt forhindrer muligheten for å slippe noen flere egg resten av syklusen. Dette gjelder selvsagt kun i naturlige sykluser. I hormonstimulerte sykluser (f.eks. ved prøverørsforsøk) kan det utroligste skje.
fremtidoghåp Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 En el-test regnes bare som positiv dersom begge strekene er omtrent like sterke. Dvs om man får en "svakt positiv" test, regnes det IKKE som at testen slår ut.
spiren:) Skrevet 18. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2007 Har brukt strips begge gangene. Begge strekene var like sterke på søndag, men ikke i dag. Syntes dere jeg ska prøve en til i dag, er jo litt morsomt også da:)
spiren:) Skrevet 18. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2007 Trur jeg vil forføre samboeren i kveld jeg, da er jeg jo på den sikkere siden liksom:)
jiha Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 Forføre han kan du jo gjøre;) men el testen var neppe positiv.. du kan få "svakt positiv" når som helst..=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå