Merida72 Skrevet 18. mai 2007 #1 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg har fått en UVI med bakterier som er resistente mot all den antibiotikaen som jeg kan ta! Nå ble jeg litt urolig her.. Fikk telefon fra legen nettopp, for dette betyr at jeg må bruke en penicillin som bare er "nesten" nok til å ta knekken på disse bakteriene, også må jeg heller forlenge kuren. Nå var det visst viktig at jeg fikk fulgt opp dette nøye, fordi UVI fort kan sette i gang fødsel nå i 3.tri. I tillegg sliter jeg med at babyen ikke vokser helt som den skal, må inn på sykehuset til mandag og måle tilveksten igjen. Får heldigivis god oppfølging på det også da. Og midt oppi det hele så går jeg NED i vekt selv. Kanskje fordi jeg ikke er helt frisk, men likevel - litt urolig nå. Synes det ble litt mange småkomplikasjoner liksom! Og så ligger babyen i seteleie, og på grunn av todelt livmor og trang plass er det lite sannsynlig at den snur seg nå. Akkurat nå er jeg VELDIG glad for at jeg bor i et land hvor man får den beste oppfølgingen når ting ikke går helt etter skjema! Legene som følge meg opp er alle tiders og jeg er egentlig ikke veldig bekymret for at noe skal gå galt. Men det er litt rart å tenke på at det er neimen ikke alle som får en A4-avslutning på svangerskapet, og at det fort kan ende med et lite nurk som ser dagens lys litt for tidlig. Og det går nok bra om så skulle skje....Er i uke 32 og babyen er jo nesten ferdig! Bare litt liten enda. Kanskje bare småkomplikasjoner alt sammen, men for meg begynner det å bli mange ting å tenke på. Noen andre som har opplevet en UVI som ikke lar seg kurere? Eller at den har satt i gang fødsel? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9331572-uvi-og-resistente-bakterier-hvor-farlig-egentlig/
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #2 Del Skrevet 20. mai 2007 jeg har vel ikke opplevd det samme, men har gått hele svangerskapet med ubehandlet uvi, vil ikke ta antibiotika, men har heller ikke slått ut på dyrkning, kun på leukocytter og protein... jeg er også i uke 32, men ikke bekymret for tidlig fødsel, siden dette har holdt seg i sjekk selv hele svangerskapet, regner jeg med det holder en stund til..... dette er jo nesten det samme opplegget du har....iallefall hjelper ikke antibiotikaen for deg, så da er du liksom avhengig av ditt eget immunforsvar en stund til..... det jeg har gjordt har vært; drukket tranbærsaft i perioder, tatt multivitaminer, folsyre, c-vit og omega 3+ melkesyrebakteriekapseler både til å spise og vaginalt.... uansett det som er greia med for tidlig fødsel er at kroppen produserer betennelses-stoffer som kan sette igang en fødsel, samme om disse stoffene kommer fra en betent tann eller urinveiene...kan de sette igang fødsel.... men sånn det høres ut....med kronisk uvi, seteleie og veksthemming får du jo håpe du får et keisersnitt en liten stund før fødsel, sånn at du ikke går helt tom.... uansett lykke til!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9331572-uvi-og-resistente-bakterier-hvor-farlig-egentlig/#findComment-9354449
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå