Gå til innhold

Noen som har opplevd en sa og blitt gravid med en gang etterpå? Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min... :(


Sola mi:)

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en sa i midten av april, rundt den 12 april. Var da nesten 8 uker på vei.. Blødde endel, var på ul, bekreftet en komplett sa og behøvde ikke utskrapning. Jeg småblødde i ca tre uker etterpå, og da begynte jeg å få slike mensmurringer jeg hadde under graviditeten. Jeg tok en test - positiv. Blodprøve viste dog at dette nivået av hcg ikke var slik at det var snakk om et nytt svangerskap. Dagen etter begynte jeg å blø, ganske mye, og legen sa det var en mensblødning, men litt kraftigere enn normalt fordi livmoren fortsatt kunne være litt blodfylt. Hadde mensen i 4 dager (som i en vanlig syklus) og nå har jeg mensmurringer, ømme pupper, hodepine og er trett igjen. Tok en test - positiv! Skjønner ikke helt hva som skjer med kroppen, hcg nivået etter et avbrutt svangerskap bør vel begynne å gå ut av kroppen nå ca 6 uker etter sa`en? Og om det henger igjen i kroppen kan det være så mye at det gir utslag på en hjemmetest? Noen som har opplevd noe av det samme? Det skal sies at jeg trur selv jeg er gravid, men tør liksom ikke helt stole på kroppen min etter de siste ukene her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm... har du vært på ultralyd da? du må jo kunne få det når ting er som de er.

 

høres jo rart ut ja. håper du finner det ut hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke vært på ultralyd nei .... om jeg er gravid er jo ikke det mange ukene, og de ser vel ikke noe med det første. Får bare smøre meg med tålmodighet og se om mensen kommer tenker jeg, ta en ny test om ikke og om den også er postiv ta ul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har en venninne som opplevde en sa, og ble gravid igjen med en gang uten å vite at hun hadde mistet. legen fant det ut da han oppdaget at hun var kommet mye kortere i svangerskapet enn forventet. resultatet ble et "elleve" måneders svangerskap og en velskapt gutt;)

 

så muligheten er der at du er gravid like etter en sa.

 

lykke til og håper på det beste:)

 

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil nok heller tro at du er gravid altså... høres jo rart ut at du har pos. test 6 uker etter sa! kan du ikke få legen til å måle hcg en gang til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...