Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 kan barn som ikke ammes få sopp? Ungen min er hvit på tunga og leppene og har vært det et par dager. Siden han får mme trodde jeg ikke han kunne få sopp i munnen, men nå har han sår i underleppa i tillegg? Noen som vet om det kan være det?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Det høres ut som trøske, ja. Sønnen min har litt på tungen, men legen sa det ikke var nødvendig å behandle det siden jeg ikke er plaget.
Liljefjes Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Det kan være noe som heter trøske: Trøske er en soppinfeksjon i munnen, forårsaket av soppen Candida albicans. Denne soppen finnes i munnen hos de fleste, og gir vanligvis ingen plager. Hvis immunforsvaret i munnen eller i hele kroppen er svekket, kan soppen blomstre opp og gi infeksjon. Spedbarn kan få soppinfeksjoner i munnen uten at det finnes noen bestemt årsak. Sykdomstegn Svie og ubehag i munnhulen. Områder med hvitt belegg. Hvis belegget fjernes, ser en at slimhinnen under er høyrød og lettblødende. Ville tatt med den lille til legen en tur jeg. Ellers har jeg hørt at det kan hjelpe å smøre på farris. Lykket til!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Farris hjelper. Og det skal behandles. Det kan gå ned i halsen og spiserøret
eBabe Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Hei, jenta mi hadde det samme, men i tillegg også i bleieområde. Du må gå til legen å få resept på en mixtur, dessverre går soppinfekjsonen i munnen ikke borte av seg selv...
På'n igjen Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 Er nok trøske, dersom det ikke er mye så er bruk av farris kjempe godt tips. Hørte også at noen bruker youghurt naturell (men det er jo melk???). Vi brukte farris på poden (han hadde ikke kjempe mye, men både på tunga og rundt i munnen) etter noen dager så var det nesten borte. Vi slutta da og etter en stund var alt borte.... Kjøpte mixtur, men brukte det aldri...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #7 Skrevet 18. mai 2007 Takker for svar. Har vært hos lege og fått mixtur. Poden syntes den smakte kjempegodt og det eneste problemet er nå når han ikke får mer:) Får vel fullføre kuren nå som vi har starta, men skulle han få det igjen prøver vi farris, i håp om at det ikke smaker like godt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå