Gå til innhold

Uvanlige guttenavn navn..seriøst..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

BEDREVITER! Greit NOEN av navnene er uvanlige. Men man kan like gjerne bli mobbet om man heter Adrian eller Mattias. Men det er vel sånne som deg som oppfordrer ungene sine til å mobbe andre fordi du synes de har rare navn. Navnet skjemmer ingen. Hvorfor må alle ungene ha de samme navna? De er jo unike individer.

Jeg har selv et uvanlig navm og blitt mobbet og kallt litt av hvert pga det skal jeg si deg, så jeg er nok IKKE av den typen som lærer opp unga mine te å erte fordi folk har rare navn.

Jeg er så imot slike navn fordi jeg selv har opplevd den negative delen av å ha et spesielt navn og unner ingen det.

Og for all del.. prøv å ha et annet og bedre svar/respons enn BEDREVITER.. kan du ikke bedre??

HI

Har selv et uvanlig navn. Og har fått høre det som barn. Men valgte alikevel å gi egne barn uvanlige navn. Hvorfor? Fordi jeg har en stahet og styrke, og ikke vil la hverken meg eller mine knekkes av trangsynte mennesker. Så jeg har faktisk også opplevd den negative biten med det å ha et uvanlig navn. Man knekker ikke mobbesamfunnet med å la seg av føye det!!!!!!

Respekter det faktum at folk velger å gi barna sine andre navn enn naboen har.

Annonse

Liker Linus veldig godt jeg da, og det er ikke noe uvanlig navn. Ikke s vanlig i Norge, men veldig vanlig i Sverige. Resten av navnene liker jeg ikke, men akkurat Linus syns jeg er nydelig. Det har forresten ikke noe med Linus i svingen i gjøre :P

Annonse

Jeg må beklage litt her..

Jeg synes mange av disse navnene er uvanlige, noen er fine på sin måte mens andre er mindre fine..men det er min smak.

Jeg føler ikke at jeg gir etter mobbere ved å gi mitt barn et mindre uvanlig navn enn det jeg har..men det var ikke bevisst å gi et mindre uvanlig navn...navnet barnet mitt fikk har spesiell betydning for oss.

Jeg synes det er enkelte situasjoner det virkelig tar av i spesielle navn...og jeg synes en del av navnene er rett og slett forferdelige og nesten har en undertone som sier "mobb meg".. Mens andre spesielle navn får meg til å ville tenke mer over de og jeg da tilslutt må innrømme at de har en finfin klang.

Jeg skrev det jeg skrev i hovedinnlegget for å ville provosere litt og få frem reaksjoner.. noe jeg gjorde..

Jeg må og si til en tidligere innlegger at jeg er sletts ikke oppfordrer mine barn til å mobbe.. hvis mine barn i det hele tatt så mye som mobber andre vil jeg slå hardt ned på det for jeg er selv et mobbeoffer og unner ingen den situasjonen.

HI

hmm.har ett navn som var fryktelig populært på midten og slutten av 70tallet og jeg var drittlei at de alltid derfor kalte meg for både fornavn OG etternavn når de snakket til meg,skulle så ønske at jeg hadde et navn det ikke bastandig var andre som hadde det samme rundt meg .uansett hvor jeg har vært:på skoler og jobber så er det en annen med samme navn.

har kalt mine barn gabriel og sokrates så de skal slippe det der.....!

spessielle gutter som mine skal ha spessielle og vakre navn:)

aldri 10 på topp navn til mine.

har et problem nå da for jeg tror jeg skal ha en jente denne gangen og jeg finner nesten ingen fine originale jentenavn.

• 2 uker senere...

Min lille gutt heter Odin, har kun fått positive tilbakemeldinger på dette, også fra folk jeg vet bruker å være ærlige.

Jeg er kjempefornøyd med navnevalget og har ikke angret i det hele tatt!

Odin er et fint navn til en skjønn gutt, å jeg ser ikke at dette er et navn å bli mobbet for nei!!

Spes Odin og Loke synes jeg er fine navn!

Kjenner en som heter Teis foresten.. Uvanlig navn, har aldri hørt det før, men han bli overhodet ikke mobbet for navnet sitt!!

Vil bare frem til at hvis man blir mobbet, så er det sjeldent pga navnet

Jeg tror det er mer og mer vanlig å ville gi barna sine noe spesielt og unikt, og derfor får de spesielle/unike navn. Tror ikke det nødvendigvis er foreldrenes behov for å være spesielle. Jeg bor i Sverige og der er det veldig mye mer oppfinnsomhet ndg navn. Jeg synes personlig det er koselig og har valg ikke valgt ti på topp navn til eget barn (heller ikke det mest speisa, men vi tok det vi ville gi uansett). Det jeg undres over: barn er nådeløse og mobber sikkert barn med rare navn. Men for det første er det jo nesten vanligere med uvanlige enne vanlige navn i dag..hvem skal da mobbes? Og for det andre; hvordan vet barna hvilke navn de skal plukke ut som mobbenavn uten at vi voksne trer fordommer nedover ørene deres? (Okej, de lærer av nabogutten som er 3 år eldre..men hvor har han lært fra da?) Barn fødes jo ikke til å mene Milo er teit? Og uansett; er det ikke navn så er det noe annet å mobbe for, vi klarer ikke rydde alle mobbetriggere av veien. Derfor er det lurere å gjøre mest mulig "vanlig", enn å unngå alt som er anderledes. Synes jeg ihvertfall.

Hilsen Anita ( et ganske rånete navn hvis noen hadde fått det i dag, egentlig...og fryktelig vanlig og kjedelig for min generasjon. Tidene forandres.)

Ps: Milo er utrolig herlig! Og Lyder også. Kjenner både Peik og Loke, men både som menneske og hund! Ellers var det noen man antagelig må smake på litt lenger for å like. Også var det noen JEG ikke likte, men smaken er som baken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...