☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Vi tok MMR vaksinen på 15 mnd kontrollen den 08.mai (tirsdag for 1,5 uke siden). Hun fikk en "reaksjon" etter bare 2 dager etter at hun fikk MMR vaksinen. Feberen gikk opp til 40,1 på torsdagen og fortsatte å ligge på mellom 39,5 og 40,0 både fredag og lørdag samtidig som hun fikk et utslett som ligner røde hunder. Dette utslettet varte bare 2 dager, altså lørdag og søndag. Søndag var hun i fin form og lekte på gulvet som vanlig, målte ikke temp da fordi hun virket ikke varm eller syk på noen måte. Mandag fikk hun 40,1 i feber igjen og var svært slapp og veldig stille! Ringte Helsestasjonen som mente at hun kanskje hadde litt høy feber over så mange dager, de trodde kanskje det var noe annet i tillegg til en reaksjon på vaksinen. Ringte så legen min og var der på tirsdag, da var det akkurat 1 uke siden hun fikk MMR vaksinen. CRP var da på 36 og feberen var da på 38,9. Hun begynte å kvikne til litt igjen utover tirsdagen, ville gå selv og leke på gulvet som vanlig! Legen sa hun hadde hovne mandler og var svært rød i halsen (hun har ikke villet spise fast føde siden hun ble syk!, men drikker til gjengjeld ganske mye!). Fikk ingenting for det, men kunne ta kontakt igjen hvis hun skulle bli verre. Onsdag og torsdag (altså i går, 17 mai) gikk feberen ned til 38,5. I dag fredag har hun ikke feber lenger, men hun har fått et voldsomt utslett over hele kroppen, begynte i går på 17 mai!!! Magen og ryggen er skikkelig ille altså!!! Tett i tett og flyter i hverandre. Ringte legen og fikk komme, og fikk samme svar som forrige gang, altså tirsdag; at hun bare har en reaksjon på vaksinen! Skal det virkelig være så ille? Jeg fikk forståelsen av Helsestasjonen at noen barn kunne reagere med lett feber og ubehag, ikke at jenta skulle bli så syk av det!! Blir så fortvila over at hun er så "syk" over så lang tid - hun bare skriker og skriker og skriker, det høres ut som om hun har vondt og jeg får vondt selv langt inne i sjela mi når hun gråter sånn - når hun ikke skriker ligger hun og bare ser på meg, da er hun så stille, så stille, så varm og så kosete... Stakkars jenta mi - håper det snart går over!! Er det noen andre som har tatt MMR vaksinen her og hvordan gikk det?? Hvor lenge er det vanlig at de har denne "reaksjonen"?? Håper at noen kan svare meg, takker så mye på forhånd for de svar jeg får!! Setter kjempestor pris på det!!! PS. Hun har kun hatt en barnesykdom tidligere og det er den "Fjerde barnesykdom" - høy feber i 3 dager med utslett den fjerde dagen samtidig som feberen sank brått! Ellers har hun vært frisk hele tiden! Klem fra
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Ungen min har ikke fått mmr-vaksinen...han er 18 måneder. Jeg har valgt å ikke vaksinere min sønn nettop fordi man vet aldri om det er min elr din som vil være av de 1 % som blir veldig dårlig, og i sjeldne tilfeller, Hjerneskadet! En annen grunn er at da jeg var fikk mmr-vaksinen som baby, fikk jeg en krafitg reakskjon på den har mamma fortalt...feber 10 dager i strekk og rødlig "marmorert" hud. Hvis sønnen min slektes på meg, så vil jeg ikke ta sjansen på at han reagerer også.. Og bare ett tips til neste gang du tenker å vaksinere: LES ALT DU KAN OM VAKSINER! For og mot! Sett d inn i hva det virkelig går ut på! Tror nesten det er blitt sånn at det er de som lar være å vaksinere ungene sine som kan mest om vaksiner. D var ikke noe lett valg for meg å la være å vaksinere ungen min, (press fra andre), men skjønner nå at d var det smarteste jeg kunne valgt!! Sønnen min vil tåle de evt. sykdommene som andre barn blir vaksinert mot! Han er sterk! Men håper selvfølgelig han slipper!
To trollunger + en spire Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 Hvis du er urolig så ringer du legevakta og får kyndig veiledning av dem. Mulig de vi ta en undersøkelse. Viktig å ikke bruke enegi på å bekymre seg!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 19. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2007 Hei igjen! Ville bare si at jeg var på legevakta i går kveld og har nå fått medisiner til jenta mi. Hun reagerer på sine egne antistoffer og har dermed fått en ganske så kraftig reaksjon. Hun har fått antihistaminer og vi skal teste henne for div allergier etc når alt dette er over!! Tusen takk for svarene jeg fikk ihvertfall... Stor klem fra en beroligende
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Eldstegutten min (som nå er 4 år) fikk en ganske kraftig reaks jon på mmr-vaksinen, høy feber noen dager, og etterhvert masse røde prikker. Side denne vaksinen inneholder levende organsimer, kan de på en måte få en slags "lightverson" av de sykdommene som vaksinen skal beskytte mot. Var jo ikke akkurat lightverson din lille hadde fått da, stakkars ... Håper det går bedre med dere nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå