Mor-Marthe Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Jenta mi er 3 uker og 4 dager. Helt uten noe mønster i hva som skjer. I går var det drømmedag med soving 2 t på formiddagen, så 3 timer under 17 mai tog mm. så våken om kvelden, og sovnet til natten i 23 tiden. I dag har hun vært våken fra 06 til 12! Aner ikke hvorfor. Hun går fra å være fornøyd (kort stund) i vippestol til å bare skrike også i armene mine. Har ammet mange ganger, så hun er ikke sulten. Blir litt fortvilet over sånne dager. Nå har hun heldigvis sovnet på brystet til pappa. Men, er det noen som aktivt prøver å få til noe rutine så tidlig?? Og funker det? Bør jeg presse meg ut med vogna hver dag så hun sover til faste tider? Hva synes dere?
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 kanskje hun har en slik øke dag? hender det ser du. tro nok det er tidlig med faste rutiner enda,vi har så vidt fått det og vi er 3,5 mnd. men et tips la vogna sto ei stund slik at babyn sover når du begynner å trille, slik at du slipper å trille for at hun skal sovne er ikke besandig du gidder å trille, men er hun vant til at du triller er det ikke sikkert at hun sovner uten at du triller
FuriLaks Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Vi har fått en nattarutine som er ganske lik hver natt, men på dagtid varierer det veeeldig. Junior kan sove 3 x halvtime en dag for så å sove flere 3 og 2 timerslurer andre dager... Frustrerende de dagene han nesten ikke sover, fordi han blir jo trøtt og ganske sutrete, dessuten får jeg gjort ganske lite...skjønner ikke helt hvorfor det er sånn. Når vi er hos på besøk hos svigers og han kan sove ute i vogn soves det MYE mer på dagtid enn hjemme. Lenge leve frisk luft:) Tror ikke det er noe vits i å prøve med rutiner så tidlig egentlig. Her legges han ned når jeg ser at han er trøtt. Er forresten 3 mnd.
Tiddelidu Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Vi fikk ikke rutiner før han var nærmere 7mnd. Fullammet til han var 6mnd, og etter vi begynte med grøt og middag ble det enklere å ha faste tider på enkelte ting. Ingen dager er like fortsatt. Det eneste som er sikkert hver dag er at han våkner klokka 6 og får melk, grøt halv ni, sove en times tid også resten av dagen blir sånn ca. Melk og frukt sånn midt på dagen en gang, middag tidlig ettermiddag og han legger seg ca halv syv. Jeg ville ikke klart å få faste rutiner tidligere. I grunn litt deilig at ikke alle dager er like, da kan man ta ting litt mer på sparket. Veninna mi har veldig faste tider, og kan nesten ikke gå ut av huset, for det er snart middagstid, og hun påstår babyen vet det er middag hun skal ha til akkurat det klokkeslettet. Da kan hun ikke få en flaske melk for en gangs skyld..
nasse nøffen Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 dette er starproblemer bare,, det retter seg innen en mnd tid,, da kjenner dere hverandre bedre alle sammen=) alle er som regel inni det du føler nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå