Gå til innhold

Februar: Har tatt MMR vaksinen...og snuppa er skikkelig syk på andre uka nå!!!

Anbefalte innlegg

Hun fikk en "straks-reaksjon" etter bare 2 dager etter at hun fikk MMR vaksinen. Hun fikk vaksinen forrige tirsdag (08.05).

Feberen gikk opp til 40,1 på torsdagen, den lå på mellom 39,5 og 40,0 både fredag og lørdag samtidig som hun fikk et utslett som ligner røde hunder. Dette utslettet varte bare 2 dager, altså lørdag og søndag. Søndag var hun i fin form og lekte på gulvet som vanlig, målte ikke temp da fordi hun virket ikke varm eller syk på noen måte.

Mandag fikk hun 40,1 i feber igjen og var svært slapp og veldig stille! Ringte Helsestasjonen som mente at hun kanskje hadde litt høy feber over så mange dager, de trodde kanskje det var noe annet i tillegg til en reaksjon på vaksinen. Ringte så legen min og var der på tirsdag, da var det akkurat 1 uke siden hun fikk MMR vaksinen. CRP var da på 36. Hun begynte å kvikne til litt igjen utover tirsdagen, ville gå selv og leke på gulvet som vanlig! Legen sa hun hadde hovne mandler og var svært rød i halsen (hun har ikke villet spise fast føde siden hun ble syk!). Fikk ingenting for det, men kunne ta kontakt igjen hvis hun skulle bli verre.

I dag fredag har hun ikke feber lenger, men hun har fått et voldsomt utslett over hele kroppen!!! Magen og ryggen er skikkelig ille altså!!! Tett i tett og flyter i hverandre. Ringte legen og fikk komme, og fikk samme svar som forrige gang, altså tirsdag; at hun bare har en reaksjon på vaksinen!

Skal det virkelig være så ille? Jeg fikk forståelsen av Helsestasjonen at noen barn kunne reagere med lett feber og ubehag, ikke at jenta skulle bli så syk av det!!

Blir så fortvila over at hun er så "syk" over så lang tid - hun bare skriker og skriker og skriker, når hun ikke skriker ligger hun og bare ser på meg, da er hun så stille, så stille, så varm og så kosete... Stakkars jenta mi - håper det snart går over!!

Er det noen andre som har tatt MMR vaksinen her og hvordan gikk det?? Hvor lenge er det vanlig at de har denne "reaksjonen"??

Klem fra

Fortsetter under...

Hei - en liten oppdatering fra meg!

Ville bare si at vi har vært på legevakta og hun reagerer på sine egne antistoffer - dermed har hun fått en særdeles kraftig reaksjon på denne vaksinen! Vi har fått medikamenter i form av antihistamin og hun skal testes for div allergier når alt dette er over!!

Er glad for at vi dro på legevakta i går kveld - det kunne ha gått skikkelig ille!!

Tusen takk for alle de fine svarene jeg fikk - nå er jeg beroliget og har en datter som er myyyyyye myyyyyyyye bedre etter at hun begynte på medisiner i går kveld!!

Stoooor klem fra en lykkelig

huff hørtes ille ut, god dere har fått et svar på hva det var. vi tok vaksine den 10 mai, og vår tuppe har heldigvis ikke reagert i det hele tatt. glad er eg for det. dere får håpe alt ordner seg og at dere forbilr frisk nå.

• 1 måned senere...

Snuppa mi er også syk nå. Fikk mmr-vaksinen forrige tirsdag. Det tok 2-3 dager før reaksjonen kom, og da kom den i form av feber og litt nedsatt matlyst. Fredag hadde hun skikkelig feber og ingen matlyst og natt til lørdag var det helt ille med feber og bjeffende hoste. Søndag ingen matlyst og feber, men hosten var bedre, men nå MASSE snørr. Og det samme mandag. I dag har formen blitt litt bedre, men forsatt feber innimellom og null matlyst. Ikke like snørret, men skikkelig survete og kontaktsyk. Regner egentlig med at det både er en reaksjon på vaksinen og noe annet i tillegg. Håper det snart går over.... stakkars lille vennen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...