Gå til innhold

det der med samme navn i barnehagen.. blir ikke det mye krøll!!!

Anbefalte innlegg

2 stykker som heter det samme i sønnen min sin avdeling.. er så redd for kjefting og at sønnen min trur det er han de er sinte på.. må si jeg er ny.. men løser de dette bra?

flere som har barn med samme navn i avdelignen!

Fortsetter under...

Når det er to barn som har det samme navnet i samme avd. , så tror jeg at dem komme til å bruke etternavnet også. Han komme nok helt sikkert til å reagere når han hører navnet sitt, men tror ikke du skal bekymre deg så mye for det.

De bruker delvis også etternavnene til dem som har like fornavn, eller mellomnavnet hvis noen har det (eks. Mathias og Mathias André).

Har ikke inntrykk av at det pleier å bli store problemer av dette, men en misforståelse en gang i blant må man kanskje regne med :-) F.eks hadde jenta mi en dag fått med seg hjem en tegning som var tegnet av den andre med samme navn :-)

det ordner seg kjempe greit..;) jeg hadde ikke giddet å bruke en eneste kalori på å bekymre meg for det..

noen ganger så blir det lille morten og store morten ( om de da går med på det begge to). noen ganger blirt det Morten A og Morten T. Noen ganger blir det Morten Anderesen og Morten Toresen

det ordner seg nok skal du se..;)

Annonse

På avd til sønnen min er det 2 med samme navn. Der bruker de konsekvent etternavn i stedet for fornavn på de 2 som har likt navn. Det fungerer veldig bra. Det var litt rart å høre det de første gangene, men for barna er det helt naturlig.

Forstår ikke helt problemet. For det første brukes navnet svært sjelden når man trenger å si ifra om noe som ikke er så bra. Da går man til det barnet det gjelder, og snakker med det. Dessuten ser man også på det barnet man snakker til, og barn er ganske små da de forstår at noen som snakker uten å se på de, ikke snakker til de.

De eneste gangene det kan bli noen misforståelser, er hvis noen roper ¨på den andre som har samme navn. Men hva er egentlig problemet om han forstår at det er andre som kan hete det samme som han?

Nei, nå har jeg prøvd å tenke ut alle mulige situasjoner, og enda ikke kommet på en eneste situasjon hvor dette kan bli noe problem.

Hvis dette er den største bekymringen du har, så er du virkelig heldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...