Gå til innhold

Har virkelig møtt veggen.. trenger råd fra dere.. hjelp.. (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kællen driver med båter her vi bor i marinaen og jobber fra tidlig morgen til langt på kveld.. dag ut og dag inn, så jeg har knerten alene.. slik har det vært siden..ja.. mars.. knerten er en engel.. sover hele natta.. verre med meg.. kællen er sliten så klart og snorker noe inni h*** slik at jeg ikke får sove.. når jeg omsider sovner, skriker jr i søvne eller vil ha sutt.. jeg er absolutt ikke av den raskeste til å sovne, så det tar en tid igjen.. kællen snorker.. knerten våkna som vanlig i dag og jeg var super trøtt.. gledet meg til at han skulle sove lur, for da skulle jeg sove og, gadd ikke engang å ta av meg pysjen.. når jeg omsider fikk lagt han, ringer kællen og er supersliten, og sliter psykisk.. lurer på om jeg kan olje teaket på en båt, noe jeg da gjør for å hjelpe han.. når jeg er ferdig løper jeg opp for å kanskje rekke en liten lur før jr våkner.. snur meg og vrir meg og har traktor og alt mulig utenfor soverommet.. er neeesten i drømmeland og så vekker kællen meg for å finne ut hvor jeg er.. herlig.. så neeesten i drømmeland igjen. og da våkner jr etter sin 2 timers lur.. Etter det har jeg grint non stopp..

bet tennen sammen i går (selv om jeg var trøtt da og..) men nå smalt det..bor i et hus med to leiligheter og har fra i dag bestemt meg for å kaste kællen ned i den andre leiligheten.. vekk fra meg... orker ikke mer.. må få sovet uten en idiot ved siden av.. ikke kan jeg dunke til han, og han kan ta sutten, kun når han orker.. jeg har det jo så godt her oppe hvor jeg har "ferie"...

Skulle ha vært i butikken.. men kan jo ikke gå dit slik jeg ser ut nå.. åh.. hva skal jeg gjøre jenter?? kommer til å ha det slik i minst 3 uker til.... hjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, dette var vanskelig. Kan ikke mannen din sove i et annet rom om han snorker så mye? Tretthet er roten til alt vondt. Hvor gammel er barnet? Det lønner seg å ha ca 10 sutter i sengen på en gang, da tar jr den selv. Veldig god erfaring med det selv. Kan ikke mannen din ta en dag fri fra båten og avlaste deg litt, sånn at du kan få sove. Det virker som om mannen din forstår at du ikke har det så bra, det er utrolig viktig å snakke sammen om dette. Ellers kan du risikere å bli veldig deprimert. Har hatt svangerskapsdepresjon selv så jeg vet hva jeg snakker om. Han må bli satt inn i din situasjon, du har ikke ferie når du er i permisjon, det må han forstå.

Skrevet

knerten er 7 mnd.. og en engel.. griner mer i søvne enn i våken tilstand.. bare smiler.. og dadder.. :)

Kællen kan ikke ta fri.. han driver firmaet alene.. kundene kan ikke vente med å få ut båtene sine fordi kjærringa ikke får sove.. skjønner? Er ikke mye sympati å hente fra kællen nei, han har vondt og er sliten selv.. sikkert verre med han enn med meg..

Nei, har ikke flere rom i denne kåken.. to soverom og åpen løsning.. Ser ikke annen løsning enn å sende han ned..

Skrevet

Dere har laget denne ungen sammen, dere skal ta dere av den sammen også.

Vet at livet på en marina ikke er gull og glitter, spesielt ikke i disse dager med alt som skal gjøres. Men først og fremst må jeg si at all klargjøringen av båtene skulle vært ferdig allerede. Det vet du like godt som meg, og at han da ikke er ferdig med det er ikke din feil. Sånt skal jo være klart til påske, er da folk begynner å hente ut båtene sine. Han har mao hatt hele vinteren på seg.

Så er det over til dagens situasjon, han har et like stort ansvar som deg for at DU får hvilt nok. Legg samvittigheten din på hylla og KREV. Det har du faktisk rett til en gang i mellom.

Og dersom du er så sliten som du sier må du fortelle ham det. Be ham la være å ringe med mindre det virkelig er viktig når veslegutt sover sånn at du får hvilt da. Be ham sove i stua eller den andre leiligheten om nettene siden han snorker som et uvær og uansett ikke står opp for å ordne med ungen om natta...

Og dersom han ikke klarer å kombinere driften av marinaen og familielivet vil jeg anbefale deg å be ham ansette noen.

Vet at feks i Tvedestrand er det haugevis av unge båtkyndige guttehvalper som gjerne vil ha sommerjobb! Og en guttehvalp er jo ikke svindyr å lønne...

Skrevet

takker for råd..

hadde det bare vært så enkelt.. båtene kunne ikke startes på før.. da har det vært for kaldt til å polere/vaske osv..

Ansette folk... han prøver på å få overskudd i dette firmaet slik at det blir lønn til seg selv.. foreløpig har det ikke blitt store slanten til overs, så ansette folk.. ikke lett da.. ikke mange som jobber gratis her i verden.. (bortsett fra meg da.. som har hjulpet til i flere år..)

Han har noen folk som hjelper til, men de har jo et liv ved siden av, og kan si nei når det ikke passer... heldiggrisene..

Fikk sms om at det var bare å si i fra så skulle han ordne skilsmissepapirer.. firmaet avvikler han og alt blir min skyld..

Skrevet

Dersom han har båter i opplag kan fiksingen på båtene taes innadørs på både senhøsten og fra midten av februar. Det er ikke varmt og godt å stå og jobbe, men det er varmt nok for å gjøre jobben.

Og med en vinter som i år er temperaturen langt fra noen god unnskyldning fra hans side synes jeg...

Men det fikser ikke problemet i dag å se påhva som burde vært gjort i går...

Dere er rett og slett nødt til å sette dere ned og ta en skikkelig prat og bli ENIGE om en kjøreplan for å få dette til å fungere for dere begge.

Greitnok at han mener du har "ferie" og ungen er snill som en engel, allikevel krever et barn på 7 mnd både oppmerksomhet og tid.

Så det jeg vil anbefale dere er å bli enige om en rutine som gjør at dere begge får den hvilen dere trenger.

En bitteliten ting er at han lar være å ringe på de tidene lillemann sover, det er bør han klare uten å vifte med skilsmissepapirene.

En annen ting er at han legger seg et annet sted og sover når han snorker så innmari. Dersom han ikke synes det er en god løsning å sove en annen plass så blir det nesespray og snorkeplaster! (ikke sikkert det funker men verdt et forsøk.)

Og når det er mulighet for det så får han bruke litt tid på barnet sitt, og så heller jobbe senere etterpå. Det er jo ingen 8-4 jobb det her... Og han kan i stor grad styre sin egen arbeidstid...

Skrevet

Vi snakker utendørsopplag her altså..kan ikke ta av krympeplast og presenning på vinteren! Så den jobben KAN ikke gjøres før...

Han har operert nesa for allergi så spray og plaster er ikke aktuelt.. det brenner og svir..

Så 8-16 går ikke... no way.. så realistisk er jeg.. hallo.. poler en 40-50 båter du.. se hvor lang tid det tar..

Skrevet

Kjære deg! Har selv en mann som er selvstendig næringsdrivende og vet godt hva det vil si!! Det er kjempe slitsomt i perioder og kjempe godt i andre perioder....

Jeg synes du skal prøve å få hjem, avlastning av andre jeg...Har du familie i nærheten? Send knerten på overnattingsbesøk, reis vekk til familie eller venner og vær der en liten uke, de du besøker er nok mer enn villig til å passe på knerten om natten så du kan sove ordentlig.

Og når denne pussebåt perioden er over synes jeg du og mannen din skal sette dere ned og snakke om hvordan dere skal løse dette neste år, eventuelt andre hektiske perioder i året....Å snakke om sånt når det står på er bare dumt, da er alle trøtte og har lite å gå på.....

Jeg og min mann må sette oss ned i helgen å finne ut hvordan vi skal overleve hverdagene fremover, for her har det vært mye snørr og tårer fra min side fordi han ALLTID jobber....

Lykke til!

Skrevet

skrev han at han kunne bare ordne med skillsmissepapirer?? i såfall synes jeg d var skikkelig dretent gjort..

kom igjen hadde jeg sagt da

Skrevet

Bare en ting å gjøre, legg deg å knøttet på eget rom, evt flytt mannen din på eget rom! Gi f.... i husarbeid om du er trøtt, bare å slenge seg i senga eller på sofa'n når knøttet sover så du kommer ovenpå igjen. Å så skrur du av tlf når du sover da jente:) Du får bare forklare for mannen din at du trenger å ta deg inn igjen og at du er helt utslitt siden du aldri får sovet skikkelig. Disse mannfolka skjønner ikke helt hvor sliten man blir av å ikke få sammenhengende søvn virker det som. Han viser sikkert litt forståelse hvis du forklarer han hvordan du har det vel? Det er veldig vanskelig å ta seg av en liten en om man ikke har det bra selv og får hvile ut innimellom. Jeg er overlykkelig over at mannen min står opp tidlig en morgen hver helg så jeg får ligge å sove til jeg våkner av meg selv. Det er helt utrolig godt, lever på det resten av uka. Ikke kjør deg selv til du stuper!!

Skrevet

takker... ja som sagt.. har sendt kællen ut av leiligheten og ned i leiligheten under.. i natt jobbet han rundt og sov i verkstedet i bunnen av huset her.. deilig synes nå jeg.. knerten sov lenge, og det eneste som vekket meg i natt var katten som ville ut.. det kan jeg leve med.. :) Føler meg SÅ mye bedre i dag, selv om jeg vet at det sikkert tordner rundt i hodet på kællen min.. ja ja..

Har familie som teoretisk kan hjelpe til.. mamma hadde en liten klikk i hue når jeg fødte, så ho så jeg ikke på 3 uker.. kommer på besøk ca en gang i mnd, med innøvd strofe: bare å si i fra så kan jeg ta han litt jeg vettu.. Vet ikke helt om jeg vil.. synes ikke ho interesserer seg for knerten så hvorfor skal det da pluselig være stas å ha han da? Nei. tror ikke det.. søstera mi har to selv, så hun har nok med seg selv.. Svigers kunne så klart ta han litt.. de har vært supre.. men de hører ikke etter.. knerten er inne i en ny syklus, og de gidder ikke følge det jeg sier.. resultatet blir en overtrøtt utrolig grinete unge som nesten ikke spiser til kvelden fordi han er overtrøtt.. To ganger har hun ikke hørt etter.. nå er hun en tur i london en ukes tid da..

Nei, får nok sove litt når han sover og styre meg selv... Går som regel bra det.. Bare jeg FÅR sovet når knerten sover..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...