Gå til innhold

Vil ikke amme mer:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten på 6 mndr har kuttet ut puppen nå... Når jeg prøver å gi han så enten snur han seg bare vekk og blir irritert, eller så biter han i den og ler godt. Prøver ikke å spise engang. Har vært sånn nå i snart en uke, kuttet alle måltidene på dagen. Og nå i dag nektet han på morgenmåltidet også... Så da er det jo ikke mer amming på meg. Flaske hiver han seg over. Jeg føler jo at jeg egentlig har gjort mitt da, men håpet å beholde morgenpuppen på sengekanten litt til... Men men. Fikk mensen for to dager siden , kan det være grunnen, eller er han bare tidlig avvendt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig med brystvegring under mensen. Blir hos mange drastisk mindre melk også. Smak på melken din selv. Kan hende den smaker salt eller bittert. hvis du er flink og pumper når han ikke spiser kan du fint fortsette ammingen.

Skrevet

Mensen kan klart ha med det å gjøre! Pump en stund og se om mengden og smaken tar seg opp igjen, hvis du er motivert for det!

Skrevet

takk for svar! skal se om det blir noe pumping, om motivsjonen er der... ellers tror jeg vi bare sier at det er over og ut med pupping.

Skrevet

Hvis du har hadde planer om å avvenne i nærmeste fremtid, er nok dette det beste tidspunktet å gjøre det på.

Skrevet

hadde litt lyst å ha morgenpuppen til ca 8 mndr, men tror kanskje jeg lar det bli med dette...

Skrevet

Vil ikke amme mer = DU vil ikke...

Vil ikke die mer = barnet vil ikke...

Skrevet

Jeg trodde at jeg fikk mensen- gutten er 3 mnd., men det har bare vært bittelitt blod.. så jeg forstår ikke helt om det er mensen eller ikke..

Men blir litt urolig når jeg leser at melken kan forsvinne dersom man får mensen tidlig..- stemmer det?

Har det skjedd med mangen? Vil ikke miste melken allerede..

Skrevet

Jeg har ikke mistet melken, men tror melken smaker annerledes, derfor vil ikke gutten min ha melka. Men det er klart at melka vil jo forsvinne om han ikke drikker på en stund.

Skrevet

Som jeg skulle skrevet det selv! Bare poden min var 7.5mnd. Han tok to sug også begynte han å røre med alle andre ting. En ukes tid etter han begynte å tulle så kom mensen, så det var sikkert derfor. Jeg kunne sikkert ha pumpet meg noen dager, men ble rett og slett motivert for å slutte. Det føltes helt naturlig. Det er deilig å ha kroppen for seg selv når jeg først ble vant med tanken at vi ikke skulle amme han mer =)

Skrevet

Amminga har tatt seg opp igjen her etter en mindre nekt-periode takket være hormon-nesesprayen Syntocynon her. Pluttselig trengte ikke lillegutt være så utolmodig lenger på at melka tok litt lang tid, og så ble det mere melk fordi han drakk litt mer. Den krever at man har resept, men tror ikke legene er vanskelige på å skrive den ut :) Har gjort underverker her, også under pumping (Helt nødvendig under pumping faktisk). Bare et lite tips, dersom du bestemmer deg for å gi pumpinga en sjangs til gutten din får lyst på mm igjen.

Skrevet

Ja, har tenkt endel på det idag, og tanken på å bare la det være sånn høres egentlig greit ut. Har jo fullammat til fire mndr og delammet etter det, så føler jeg har gjort en god jobb. Og når han allikevel slutter av seg selv nå, så lar jeg det være:) Tanken er litt god også...

Skrevet

Takk for tipset:) men tror ikke jeg blir å pumpe noe, lar bare dette være vår ammeslutt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...