Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan få tatt en slik prøve? Må jeg ha legetime? Eller er d nok å bare ringe og si jeg vil ta en slik prøve? Tok test igjen i går morres,men den var negativ..men jeg er sikker på at jeg må være gravid..har så mange symptomer på d,ømme bryst har jeg hatt siden 2 dager før mens 30.4,så har jeg fått såre brystvorter,halsbrann,sure oppstøt,hatt rare drømmer om natten,mye klarere blodårer enn vanlig for meg,tisser veldig ofte,er veldig mye trøtt og svimmel.gråter for alt og ingenting,humørsvigninger til de grader.jeg var i begravelse tirsdag 15.5 og så var d jo 17 mai i går,ble forferdelig trøtt og sliten av alle folkene og hele ståheien..i går var d verst,jeg ble fort småtrett og sliten,men helt plutselig,et par timer etter slo den virkelige trettheten over meg helt brått og d var bare så vidt jeg greide å holde meg oppreist,holdt på å besvime der jeg stod,og bøye meg,d greide jeg ikke,da ble jeg svimmel vis jeg reiste meg brått opp.jeg sovnet på sofaen da vi kom hjem,var helt susete..jeg har sovet mye på sofaen de siste dagene/ uken..og så har jeg vært så ømm i nedre del av magen den siste tiden,litt vondt og ubehagelig å trykke på,jeg trykker ikke hardt.og jeg kjenner ømmheten selv om jeg ikke er borti så mye også.litt vondt i eggstokkene også.særlig når jeg hoster/ nyser liggende..jeg kuttet ut pillen fredagen den 11.5,siste tabl tok jeg den 10.5 pga mistanke om graviditet.i helga fikk jeg sånn mensmurringer i nedre del av magen og nedre del av ryggen.d var ganske vondt og ubehagelig.tirsdag begynte jeg å blø,jeg har hørt man kan blø når man slutter med pillen,men dette var en merkelig blødning.jeg trodde d skulle lukte mens,men d luktet ingenting! første dag,tirsdags ettermiddag,kom d nesten ikke blod,bare litt svakt blod blandet med slim.dagen etter ble d litt mer,da kom d 2 flekker på ca 4-5 cm pr.stk + at d rant litt blod mens jeg tisset.ikke mye,men litt.d var sånn mengde d bruker å være for meg 3 eller 4 mensdag.dagen etter,altså i går,kom d enda mer,men ikke så mye mer,bare sånn at d dekte halve bindet,så mye d bruker å være for meg 2 dag.jeg tok på meg tampong da.og så plutselig,et par timer etter var d tomt,d kom bittelitt gammelt blod på tampongen og i morres var d helt tomt.deilig å bli ferdig..jeg har tatt 3 tester,7.5 dvs 1 uke etter mensen startet,negativ,men tenkte d var vel altfor tidlig,så testet jeg lørdag 12,negativ og i går,negativ.kansje jeg ikke har hcg i urinen,kan da en blodprøve hjelpe? vet dere hvor lang tid d går før jeg får svar på prøven?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9328796-ang-hcg-blodpr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Syklusen kan være helt på styr etter pilleslutt, så det er ikke godt å si noe om de blødningene. Jeg synes du skal ta deg er tur til legen. Kan ta en blodprøve, finne ut om du faktisk er gravid, eller det kan jo være at det er noe annet som feiler deg, siden du føler deg såpass elendig. Jeg er ikke sikker på om blodprøvene hos legen slår ut noe særlig før graviditetsstester, har hørt begge deler der.

Veit ikke om du må ha en legetime for å ta blodprøve, tror ikke det, men det er vel bare å ringe og sjekke. Men siden du føler deg såpass dårlig, kunne det kanskje være smart å bestille en time. Ønsker deg i alle fall lykke til, og håper du snart får svaret du vil ha!

(Uff dette blei visst et rotete svar - beklager)

Jeg ville også ta en blodprøve og fikk beskjed på legekontoret at jeg måtte inn til legen først. Så det ble en time, og legen forklarte at de ikke tok blodprøver lengre, så det ble en ny urinprøve. Og den ble positiv. Så du får høre med legen din. Kan være forskjellig praksis rundt omkring.

du kan ringe legekontoret å høre om du kan komme innom m en urinprøve.

har de tid går d fint,e jo fort gjort å sjekke den.

eg gikk på volvat, der kostet den 220kr, men d e jo privat.

på legekontoret her eg bor koster d 50kr, men de va stengt for dagen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...