Gå til innhold

Tips om første vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger ei vogn til knøttet som kommer i august, og jeg er i STOR tvil om hva vi skal kjøpe. Kanskje dere har noen tips?

Jeg er litt svak for trehjulingene, de ser ganske enkle ut å manøvrere i byen, i tillegg til at jeg er ganske kortvokst, og ikke kan ha ei diger vogn... Men er disse stabile nok? Jeg tenker da på Quinny Freestyle, for eksempel... Eller bør vi heller satse på ei Duo-vogn av et eller annet slag, med hard bag?

Jeg blir kjempeglad om dere kommer med erfaringer!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville nok valgt en duvogn siden dere mest sannsynlig trenger å bruke bagen hele vinteren.

Skrevet

bugaboo cameleon.

Skrevet

Takk for tipsene så langt... Nå er det ikke mye vinter å snakke om her i byen, men jeg regner med at en hardbag beskytter bedre, uansett. Den bugaboo-tingen har jeg ikke sett før, fins den i alle mulige butikker?

Skrevet

Kjøp Quinny 3xl. Det er en duovogn, og har blitt kåret til best i test 3 ganger i løpet av de 4 siste årene, bl.a. fordi den er veldig stabil:

http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjelperdeg/tester/article152456.ece

http://www.testfakta.com/_template_view_article.php?id=5

Og siden det er en duovogn, så får du både sportsdelen og bag.

Det som også er kjekt med Quinny 3xl, er at den er kompatibel med barnesetet MaxiCosi CabrioFix (som nylig ble kåret til best i test hos Forbrukerrådet). Dvs. at du kan "klikke inn" det bilsetet på Quinny-vogna. Enkelt, greit og stødig.

Vi venter forresten unge i september, og har undersøkt en drøss med tester av vogner og bilseter, før vi endte opp med de to overnevnte produktene. Er ikke i tvil om at vi har gjort gode kjøp!

Lykke til. :-)

Skrevet

(var en feil i linken over. Sender derfor innlegget på nytt - med korrekt link

)

Kjøp Quinny 3xl. Det er en duovogn, og har blitt kåret til best i test 3 ganger i løpet av de 4 siste årene, bl.a. fordi den er veldig stabil:

http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjelperdeg/tester/article152456.ece

http://www.testfakta.com/_template_view_article.php?id=5

Og siden det er en duovogn, så får du både sportsdelen og bag.

Det som også er kjekt med Quinny 3xl, er at den er kompatibel med barnesetet MaxiCosi CabrioFix (som nylig ble kåret til best i test hos Forbrukerrådet). Dvs. at du kan "klikke inn" det bilsetet på Quinny-vogna. Enkelt, greit og stødig.

Vi venter forresten unge i september, og har undersøkt en drøss med tester av vogner og bilseter, før vi endte opp med de to overnevnte produktene. Er ikke i tvil om at vi har gjort gode kjøp!

Skrevet

et lite tips: "best i test" er ofte kjøpt og betalt... skjønner? det er ikke tull, godt etablerte merker har vist seg å kjøpe seg inn i seriøse tester! så jeg ville heller høst på tips fra andre som skal bruke vogna på samme måte som meg (f.eks. bybruk, lange turer på asfalt, sommer/vinterbarn osv). lykke til:-)

Skrevet

Slutt å kom med vås du ikke har belegg for.

En test a la den som var i Aftenposten i forrige uke er useriøs, og bør ikke tas mye hensyn til, noe de fleste skjønner.

Men å påstå at det en slags "konspirasjon" mellom alle de i norden som tester barnevogner, er vel litt drøyt?

For ordens skyld: Quinny har blitt kåret til best i test i minst 3 UAVHENGIGE magasin i løpet av de siste 4 åra. Så sannsynligheten for at Quinny har "kuppet" alle disse 3 er vel heller tvilsomt.

Og det å spørre "folk" er også ofte veldig misvisende, da de ofte kun har prøvd ei vogn (nemlig si egen). I tillegg har de ikke kjørt vogna gjennom grundige stabilitets-, sikkerhets, og pålitelighetstester.

Skrevet

TFK Joggster Twist er dønn stødig, super å trille og både hardbagen og sportsdelen er blant de største på markedet.

Den kan iallfall jeg anbefale på det varmeste :o)

Skrevet

Hva med OTH (one tree hill urban jungle)? den veier ca 9 kg, er god å trille og fåes i mange tøffe farger. Stor kurv under.

Skrevet

Teutonia spirit s3 er og fin, stor duobag om du ønsker det og svingbart forhjul. God kvalitet også!

Skrevet

TangoTore har du noen formening om Hercules raptor 3-spin?

:)

Skrevet

Nei, beklager.... :-(

Er det en vogn du konkret har sett på?

Skrevet

Heisann.

Har bare sett den på nettet.....

Hører mange sier det er en tung trehjuling (veier 15-16 kg). Kan ikke helt skjønne at den skal være såååå tung med svingbart forhjul men....

Falt for den vognen utseendemessig, men er veldig i tvilom jeg skal kjøpe den eller ikke......

Men takk uansett. :)

Skrevet

Takk for alle de gode tipsene! Men vi tar faktisk en råsjanse og satser på en trehjuling... - Men en STØDIG trehjuling, altså! Vi fant en som het Bebe confort- Hightrek, den var litt dyr, men virker mye mer stabil enn Quinny 3XL. Du får det du betaler for, visst. Veldig lett å håndtere, og sikker. Med håndbrems, også. Bagen er en bilsikringsbag, så vi slipper å kjøpe bilsete den første tida. Og den var godt polstret. Jeg var litt redd for at bagen kan bli for liten til vinteren, men vi målte den, og den var ikke så ille! Jeg er frelst! ...Bare litt syk av å tenke på hvor dyrt det er.... Nærmere ni tusen kroner.. Grøss... Men men. Da har jeg i det minste både bagvogn, sportsvogn og bilsete. Ikke så dumt!

Skrevet

9 tusen er mye penger ja. Det er jeg enig i.

Hvis du ønsker en tre-hjuling, så er Quinny 3xl sannsynligvis en av de mest stabile og pålitelige som finnes pr i dag. Jeg jobber selv i en butikk som selger vogner, og av de 3-hjulingene vi selger, så er det flest som skryter av Quinny. Påstandene mine blir jo også underbygget av testene det er referert til lenger oppe.

I tillegg har Quinny en ok pris: blir vel ca 5-6.000 for vogn inkl bag og sportstrille. Så bør du kjøpe MaxiCos CabrioFix bilsete, som definitivt er det aller beste bilsete du kan kjøpe, spesielt mtp. sikkerhet, men også komfort. Prisen på ca 1.500,- er også fin. :-)

Som jeg pleier å si til de som kjøper vogner: det er stor forskjell på hva som "føles" sikkert og hva som faktisk er sikkert. Quinny 3xl blir av mange oppfattet som "usikker", mens den i praksis er svært så stødig.

Når det er sagt: den Bebe-vogna du fant, er også ei veldig god vogn, dog koster den litt mer enn Quinny. Og forskjellen mellom de er vel strengt tatt ikke allverden: begge har håndbrems på styret, og størrelsene er veldig like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...