fiona71*2pp Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Snuppa vår er 12 uker nå. Hun har vært stort set flink å sovne til faste tider på kvelden. Om hun ikkehar sovnet med engang, så har hun iallefall bare ligget der inne å pludret til hun har falt i søvn. Men, så hadde vi en litt bråkete periode her for litt siden. Med mye hyl og skrik med engang det var natta tid. Føler at det har gått litt over.. men ikke helt. Problemet er at hun får siste kveldspupp kl 20:00. Å som regel så sovner hun på puppen da. Hun våkner selvsagt igjen når vi prøver å rape, og enkelte ganger da vil hun bare ikke legge seg. Hun går rett i stor gråt, og tårer og snørr renner. Vi har pratet om å ikke ta henne ut av rommet når hun starter slik, men prøve å roe henne ned inne på soverommet, i mørke. Men som regel må jeg fram med en pupp igjen, og samme skjer. Hun sovner, våkner når jeg flytter henne, og så er det hele igang igjen. Får så vondt av henne, samtidi lurer jeg på om vi har gitt henne en uvane vi ikke har tenkt helt over. Det er litt vanskelig. I natt våknet hun å ville ha pupp, kl halv to. Hun fikk pupp i vår seng, og prøvde så å løfte henne til hennes egen seng. NEI NEI NEI. Tok henne tilbake, ga henne litt mer pupp, for hun sovnet selvsagt i første omgang, og etter det ( hun sovnet da og) gikk det greit og flytte henne. Men hvis pappa gir flaske, så er det ingen problem å legge henne i sin egen seng igjen. Ble litt rotete det her... men håper noen skjønner. Er det mulig at hun kan være litt "bortskjemt" allerede? og hva kan vi gjøre med det? Nå skal det også sies at på formiddagen når hun ikke liker å sove, så sover hun kjempe godt hvis hun får ligge sammen med meg på sofa. vi bruker å legge oss sammen på ettermiddage til vanlig, og da sover hun 1-1,5 t. I vogga kanskje 15 minutter. Har vi laget masse ris til egen bak her nå?
Labbetøs Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Nja. Litt både og kanskje. Hun er så liten nå at det ikke er noe uvane og snakke om. Men jeg ville ikke fortsatt å sove sammen med henne på dagtid. Får hun det da, så vil hun jo naturlig nok det på natten også. La henne sove alene på dagtid også, så ordner det seg nok. Kan du få henne til å sovne uten å puppe henne i søvn er det best, men det kan du ta senere om du vil det. Det er riktignok enklest før de blir vant med det.
MammaDilla Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Jeg hadde det litt slik da min skulle begynne å sovne av seg selv (ca8uker) De jeg begynte med da var at jeg bestemte meg for å ha helt faste kveldsrutiner. Har søvnproblemer slev og vet at å gjøre det samme til samme tid hver kveld gir en slags ro og døsighet. Så da begynte vi; Bading, kos og prat ved tørking og påkledning, ned i sengen vår og amme, og rett i egen seg-godnatt. Til å begynne med var det litt vanskelig, men etterhvert som han kom inn i tralten så funket det bra. Jeg kan anbefale at du tar dynen til småen rundt han når du skal amme før nattesøvn. Da får han med seg den gode varmen ned i sengen Dette skal nok gå bra. Lykke til!
Meg og bøllegutta!! Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Hva med å gi siste måltid kl 19.30 f.eks...... La henne værevåken 20 min og så legge henne. Eller så kan dere jo gi pumpa mm på flaske som siste måltid........
LisaColli Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 snuppa vår er også slik noen ganger, mer før. jeg ammer sittende i senga vår og legger henne over i sin egen seng rett FØR hun sovner. akkurat når jeg ser at øyene begynner å rulle bak i hodet. har merket at hvis hun får sovne først, blir hun grinete av å bli vekket, og da vil hun bare opp for mer pupp. vet ikke om det er dette du gjør, men kanskje det var litt til hjelp;) det med å ha dyna på når du ammer, og kanskje et lite teppe under henne kan gjøre litt nytte. vi har lagt sammenrullete håndduker i en hestesko rundt der hun ligger, og lagt et godt teppe oppå der igjen, som hun gni ansiktet inn i før hun sovner! det føles sikkert litt tryggere å ligge der da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå