Gå til innhold

Drikker dere en halv liter melk om dagen?

Millerine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, leste nettopp at det burde man virkelig gjøre som gravid, særlig de første tre måneder. Ble litt overraska, så mye melk? Aner ikke hvordanjeg skal få i meg det iallefall så kvalm som jeg er. Lurer på om dere drikker så mye melk eller om dette kanskje er noe overdrevet?

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei mye melk er ikke bra!

Melk inneholder noe som kalven skal ha...det bryter ned kalsiumet og forhindrer kroppen din i å ta opp kalsium...melk i store mengder kan forårsake beinskjørhet i voksen alder=(

Vil ikke ambefale NOEN å drikke så mye melk...to glass for dagen er mer enn nok =)

Jeg leste det samme ser du og spurte sykehuset, og de tok helt av sendete en kosthold ekspert inn til meg som tegnet og forklarte hehe det var litt av ett oppmøte på rommet mitt den dagen hehe (var lagt inn og fikk intavanøst ser du)

så de seier det ikke er bra=)

Skrevet

legen min sa at det var viktig å drikke mye melk,fordi man skal bygge opp alle beina til den lille...jeg drikker mye melk til vanlig å da,å kommer ikke til å kutte ned på melka..

Skrevet

Jeg har både lest, hørt og lært at melk er bra.

Men små barn skal ikke ha mer en 1,5dl de første 3årene.

Var mye oppstyr rundt det da åpia vår var lita. 5-7år siden. Husker ikke hva grunnen var. Men det var noe med at den inneholdt noe barn ikke skal ha store mengder av.

Melk er jo også på toppen av kostholdspyramiden!!

Hadde ikke vært det om en må begrense mengden av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...