Gå til innhold

er det midre sjanse for å lykkes med frys enn ferskt forsøk?

Anbefalte innlegg

det ble en lang overskrift... :-)

vet dere noe om det jenter?

Jeg trodde det kanskje var større sjans for å oppnå topp effekt ved frys da man slipper nedregulering først. Og progestankapslene inneholder jo mer progesteron enn crinonen?

Noen som har fakta her?

Fortsetter under...

Hei

Aleris går ut med tall som sier ca 35-40% sjansen for å få positiv test ved ferskt forsøk og 20-25% ved fryseforsøk.

Ferske egg er alltid bedre enn fryste, selv om kroppen er i mer normalt gjenge ved innsetting av opptinte egg.

Hver klinikk kan selvfølgekig ha litt forskjellige statistikker, men alle har bedre resultat med ferske egg ihvertfall.

Hindrer ikke meg å prøve allikevel dersom dette forsøket går i vasken.

Klem

Må bare legge til at på alle 3 klinikkene jeg har vært, så har de sagt at når et fryseegg overlever opptining, og deler seg videre, er det et like bra egg som et ferskt.

Ofte bedre, for det da har klart seg gjennom den påkjenningen nedfrysningen er:-)

Helt enig med Svifjert!

Tror heller det går på kvaliteten på egget, og forholdene i livmora ved tilbakesetteing.

Jeg har i alt satt inn 7 egg,av disse var det 2 innsettinger av ferske egg. 2 ganger festet det seg, og begge var på fryseforsøk. Dessverre ville de ikke sitte løpet ut, så jeg er fortsatt ikke gravid.

Nå har jeg hatt nytt uttak (nr 3) og har fått satt inn 2 egg, så nå blir det veldig spenndende å se om de ferske eggene vil kunne sette seg :-)

Jeg hører til St.Olavs. Takk jenter, jeg trengte den oppmuntringen!! Egget mitt var 4delt da de la det på frys, når de satte det inn var det 8-delt. Så jeg håper den fryseprosessen ikke har ødelagt egget?

Det er vel sikkert mer tilfeldighetene som rår her.

KLEMS

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...