Gå til innhold

Shit! Kan man ikke spise reker når man ammer????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo i utgangspunktet ikke lenger noe holdepunkt for å kutte ut matvarer pga. allergi heller, og det er det som var hovedgrunnen til denne TIDLIGERE anbefalingen om å kutte ut reker. I tillegg til allergi KAN det gi luft i magen hos de små (noen få).

Reker var faktisk det eneste Martine reagerte litt på (luft i magen), men bare de første tre månedene... Og hun er den eneste babyen jeg kjente da (vi var mange venninner med barn på samme alder) som reagerte på det ;o)

Vi har ingen allergier hverken på min eller mannens side. Og snuppa er jo 4,5 mnd og har aldrig vært følsom på hva jeg spiste. Hun godtok helt fint både brus og kål osv helt fra hun var nyfødt.

Da annser jeg det som trygt da.

NB: Fjumsi, Blomman og Expat: Dersom de avvenner seg selv rundt 9 mnd, må man gi flaske da? Når kan man slutte å gi dem melk?

Snuppa har nå blirr kjempeglad i puppen, men jeg er litt redd hun skal avvenne seg selv tidlig siden hun allerede nå får fast føde to ganger daglig. Hun får riktignok ikke så innmari store mengder enda, og hun får alltid puppen først.

Hva kan jeg gjøre for å eventuelt påvirke til lang ammetid? Jeg vil gjerne amme lenge. Er det smart å beholde at nattmåltid kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...