Gå til innhold

Gravid og arbeidsledig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sjit...hva gjør man da?

Får man kun engangsstønat på 30tusen?? hva lever man av i permisjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nothing.. stemmer nok det desverre:( Er nyutdannet selv, men ser ut som det kan bli vanskelig å få seg jobb nå med kommende kul på magen. vi har begynnt spare-tiltak allerede. ifølge nav må jeg ha ei vakt per 14 dag frem til permisjon om jeg vil motta noen som helt for stønad den tiden jeg går hjemme. tipper den er ganske liten også. Men ser vanskelig ut, så vi må nok leve på fattiggrensa. Takken for at man er Nyutdannet og har samboer. får ikke en damn shit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig burde vi bare stikke på by'n å bli smellt på tjukken av en ukjent når vi går på ungdomsskolen eller videregående. DA hiver de penger etter oss:) Er litt merkelig dette opplegget. Men et faktum desverre. Man får ikke betalt for å leve "riktig", virker det som. Men men.. hjelper vel ikke å bitce på systemet. Vi får bare spare så ikke tiden hjemme blir så vanskelig. Men hvis du mottar arb.led trygd, så tror jeg man får foreldrepenger av dem..?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo melde deg opp som student til høsten. Da kan du ta permisjon fra studiene (du må ha studert i 6 måneder før du kan ta ut permisjon). Da får du 80 000 i stipend fra Lånekassen + noen og 30 000 i engangsstønad fra NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å prøve få seg en liten jobb..Vikariat eller noe.. Har sagt opp min jobb, er hjemme i permisjon med en på 9 måneder. Når permisjonen går ut er det 5 måneder igjen til termin og planen min er å ta vakter gjennom vikarbyrå. Håper formen er like bra som sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo også barnetrygd og slike ting da, så er jo ikke sånn at du ikke får noe som helst med penger, men det er også en min. grense for hvor lite en kan tjene før man får noe i stønad, men vet ikke hvor mye det er.. ville ringt trygdekontoret..

Er jo bare å søke jobber selv om man er gravid.. nettopp fått meg ny jobb selv, de har ikke krav på å vite det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha jobbet seks av de siste ti månedene før permisjonstiden starter har man ikke krav på annet en engangsstønaden. Hvis du nettopp er blitt gravid har du god tid til å jobbe inn mer enn seks måneder innen den tid.

 

Til anonym som mener de unge får så mye penger. De får stort sett akkurat det samme som andre som får barn. Man får ikke andre rettigheter etterhvert som man blir eldre.

 

Det er jo også mulig å begynne på studier som noen nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,,

Jeg studerer, og jobber i tillegg.Tar så mange vakter som mulig!! bare for å tjene opp mest mulig foreldrepenger.

Er det ingen jobber du kan ta? bensinstasjon, bofelleskap, vasking??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo penger, mamma var aleine med barn og hun tok jo til og med opp lån på 1 mill til et hus for 10 år siden.. Aleine med fire barn, eller hadde vel samboer på tidspunktet, men han flytta ut.

Jeg er 8 uker på vei, og har fått beskjed om at jeg får den hjelp jeg trenger, betaler kåk/strøm/livsopphold/etableringspenger, selv om jeg er arbeidsledig (jobber i et tiltak gjennom nav, men er arbeidssøkende).. Men jeg er aleine da, veit ikke hvor mye det har å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...