Gå til innhold

Brio Happy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har falt helt for Brio Happy, men vil bare forsikre meg om at vogna passer til vårt behov. Vi bor i 4. etg uten heis, så bagen må være ganske snerten. Men så er det dette med at bagen kanskje vil bli for liten til babyen mot slutten av vinteren? Er det noen som har peiling på hvilken pose jeg skal ha oppi, og om det blir trangt? Kunne tenkt meg å bruke saueskinn også i vogna. Er det noen som vil gi meg råd her? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette lurer jeg også veldig på, noen som har erfaring med denne vognen?

Skrevet

tror vognen er for ny til at folk har mye erfaring (kom i vinter tror jeg). Men har kjøpt den og gleder meg til å bruke den! Ang saueskinn så finnes det jo flere størrelser - ta et som ikke er så stort? Og vi mener bagen skal være stor nok til å bruke til kommende vinter også - mener den er større enn de fleste 3-hjulingene og bare litt mindre enn de vanlige bagene. Bagen er jo lett også og veldig enkel å ta av og på! Bor også i 4.etg uten heis, så håper dette er vognen for oss!

Skrevet

Brio Happy er ok på mange områder, men er elendig når det gjelder sikkerhet og har dårlig kvalitet, ref. denne testen:

http://www.testfakta.se/img/2007/5/11/13098.pdf

BRIO-vogner generelt selger vel mye pga. navnet, som mange forbinder med nettopp kvalitet. Hvis du ønsker en 4-hjuling, så ville jeg nok heller satset på Emmaljunga Smart Duo.

Skrevet

Informasjon vedrørende barnevognstest i magasinet Foreldre & Barn og ”TV 2 hjelper deg”.

BRIO Happy – er en sikker og unik vogn

BRIOs barnevogner testes og godkjennes på Sveriges Provnings-och Forskningsinstitut (SP). Der tester man vognene i henhold til Europastandarden EN 1888 som er en allment akseptert og fremarbeidet test med strenge krav vedrørende hva en vogn skal tåle.

Bremsefunksjonen

BRIO Happy er en sikker vogn. Den har en unik sikkerhetsdetalj som kan misforståes som ”feil” eller at ”vognen/bremsen går i stykker” hvis man ikke forstår den. Bremsen har en såkalt brytepinne i bremsesystemet som kan sammenlignes med en varsellampe i bil.

Denne pinnen er konstruert for å sikre bremsens funksjon gjennom hele vognens levetid. Hvis bremsen overbelastes skal denne pinnen knekke og dermed indikere at bremsen utsettes for alt for mye påkjenning.

Dette innebærer ikke at bremsen er ødelagt eller ikke fungerer, man kan fortsatt manuelt håndtere bremsen ved å bøye seg ned og utløse den med hånden. Ved overbelastning kan bremsefunksjonen bli redusert på alle vogner – da må man oftest bytte ut hele understellet. Men på BRIO Happy trenger man altså ikke det. Brytepinnen er der for å gi brukeren en indikasjon på eventuell overbelastning, og minske reparasjonskostnadene. Denne sikkerhetsanordningen er unik.

At brytepinnen knekker er meget uvanlig og man bør kontakte sin forhandler om dette skjer.

Overbelastningsbeskyttelsen er tydelig beskrevet med bilder i bruksanvisningen for Happy.

Håndtaket

Det har blitt oppdaget at visse plastdetaljer på BRIO Happys håndtak ikke klarer ekstrem kulde. Dette er ikke et problem som spiller inn på sikkerheten, og det er heller ikke et vanlig problem. En justering er allikevel gjort i produksjonen, ettersom vi alltid vil forbedre kvaliteten på våre vogner.

Så jenter, bare løp og kjøp Brio Happy! Det skal jeg :-)

Skrevet

Håper alle her inne er klar over at den teksten over er en tekst som er skrevet av folk fra BRIO, og ikke fra et testinstitutt.

Jeg ville i hvert fall ikke ha basert mitt kjøp av barnevogn på uttalelser fra en produsent av en barnevogn. De vil jo selvfølgelig alltid skryte av produktet sitt. Noe annet ville vært merkelig.

BRIO er et anerkjent merke, men har desverre fått en del påpakk for sikkerhet i sine barnevogner de siste årene. Og det gjelder ikke bare BRIO Happy, men også f.eks. BRIO Tridem. Brio Duo fikk også anmerkninger på sikkerhet, dog ikke så alvorlige.

Allikevel så forstår jeg godt at folk kjøper BRIO. For mange er BRIO synonymt med kvalitet. Til dere vil jeg si: basér kjøpet deres på å lese gjennom 2-3-tester fremfor å høre på en produsent og/eller en selger i en butikk.

Skrevet

I siste utgave av "Gravid", nr 4, er det barnevogntest der Brio--tror det var Happy, som kom dårlig ut. Sjekk dette før dere kjøper vognen. Men vognen er jo fin og den hadde vel blitt tatt ut av markedet hvis den var farlig for barnet. Jeg skal kjøpe Xadventure, 4 hjuling med vendbare forhjul, ultralett bag og understell av aluminium. Den er lite testet i Norge, men er godt kjent i europa. "Babybest" selger den i butikkene og via nett. For å se bilde av 4 hjulingen må du google på Xadventure....der er det bilde. Kongefin vogn. Det er ikke kommet noen reklamasjoner på Xadventure i Oslo, der de selger vognen, det eneste er et hjul som har vridd seg undre trykk fra bagasje i bilen....

Skrevet

sorry , men å basere vognkjøp pga den testen er bare tøv mener nå jeg da!! Akkuratt som om alle dere som ser at Brio Happy kommer dårlig ut...kjøper den som vant testen!!!! Yeah Right!!! Vedder på at ingen av dere har kjøpt testvinneren!!

Angående plass i Happyen , så har jeg testet den med den største saueskinnsposen som var i butikken, og den var mer enn stor nok. Til sammenligning var Simo Kombi bagen myyye mindre.....så du kan trygt kjøpe Brio Happy o forhold til vinteren altså. :)

Skrevet

Brio Happy er et veldig godt valg av barnevogn. Håper du ikke lar deg påvirke av tangotore. Synd at noen inne her skriver så mye tull og usannheter.

Skrevet

Forskjellen på oss som refererer til testen og deg, er at du kommer med mange rare uttalelse uten belegg. Kan du svare på følgende?

1. Hvorfor mener du det er tøv?

2. Har du testet sikkerhet, pålitelighet og stabilitet like grundig som de i testpanelet har gjort på denne vogna?

Å basere et kjøp på at den er stor nok til "den største saueskinnsposen som var i butikken" er like dumt som å kjøpe en bil fordi den har "det største bagasjerommet i hele Norge".

Jeg synes nå det er dumt å kjøpe et produkt som ikke er sikkert for barnet. For det er jo det det koker ned til. Og tro meg: det finnes garantert gode barnevogner som også har plass til "den største saueskinnsposen som var i butikken".

Skrevet

Hvordan kan du si at "Brio Happy er et veldig godt valg av barnevogn"? Er det fordi du selv har den?

Forskjellen på din måte å påvirke på og min måte, er at jeg ikke kommer med subjektive meninger basert på tom luft, men objektive tester som faktagrunnlag.

Det er synd at slike som deg prøver å ødelegge for oss som er seriøse her inne.

Skrevet

En ekstra kommentar til deg, Mazza:

Som jeg har sagt tidligere, det viktigste er ikke å kjøpe testvinneren, men å styre unna de som er dårlige.

Hvis jeg skulle ha valgt en 4-hjuling fra den testen jeg har referert til, så ville jeg ha tatt en nærmere kikk på Emmaljunga Smart Duo. Den kom på 2. plass, gjorde det meget bra på sikkerhetstestene og har en ok pris (billigere enn Brio). Teutonia sin er nok også et godt kjøp.

Skrevet

Hvis du tror at det er jeg som har underskrevet med anonym så er det feil...står for det jeg mener jeg!!!

Dette er ikke kranglesiden, så har ikke tenkt til å kommentere innlegga over her. Jeg svarte på spørsmål fra HI.....og velger uansett å se bort fra tester!! Hadde vognene vært så dårlige på sikkerhet som testene sier, hadde de ikke vært lov å selge tror nå jeg da....

Skrevet

Og du Tangotore : det er du som kommer med usaklige innlegg her......hvis du leser hovedinnlegget så spurte hun ikke om testresultater , men helt vanlige spørsmål om vogna!!!!

Skrevet

Jeg har aldri trodd at du skrev innlegg med anonym. Jeg svarte over til det "anonym" skrev, men jeg trodde ikke at dette var deg nei.

Håper ikke jeg blir oppfattet som kranglete, men jeg må da - i like stor grad som deg - få lov til å mene noe, og faktisk stå for deg jeg mener.

Når en argumenterer i en slik diskusjon, er det uansett mest saklig å komme med et argument, og så begrunne det så grundig som mulig.

Det finnes tusenvis av produkt som selges i Norge som ikke holder mål rent sikkerhets- og stabilitetsmessig. Hvis absolutt alle produkt som er til salgs skulle gått gjennom så omfattende tester som et testinstitutt gjennomfører, så hadde det tatt ufattelig lang tid å få gjennomført disse testene.

Desverre har det vist seg gang på gang at flere barnevogner er dårlige, og noen er kritisk dårlige. Det er bare slik det er, og det er jo ikke unikt for barnevogner. Slik er det jo med biler, paraplyer, regnklær og joggesko, for å nevne noe. Finnes dårlige produkt i alle kategorier.

Skrevet

Hva er det som er så usaklig med mine innlegg?

Alle er interessert i å kjøpe ei god og sikker vogn, noe annet er uansvarlig. Og tester er en god referanse når en skal velge ut ei god og sikker vogn. Det er ikke noe jeg har bestemt. Slik er det bare.

Jeg skriver jo ikke disse innleggene for å sverte noen, forsøker jo bare å formidle objektive fakta. Håper og tror at det er noen som finner det interessant.

At du ikke er interessert i tester, sier mest om deg. En test er jo det sikreste en kan forholde seg til ved kjøp av et produkt.

Skrevet

hei:) du kan kjøpe brio happy vognen uten noe problem:) det er en kjempe god vogn. Jobber i en barnebutikk der vi selger emaljunga, brio og simo. selger masse av brio happy og den testen er ikke noe å bry seg om. dessuten er alt som var gale på brio happy under den testen ordnet på. Brio er kjempe gode vogner. LIke god som emaljunga og simo. lykke til med vognen:) og du kan kjøpe den med god samvittighet:)

Skrevet

Heisann...

Jeg må bare få si d at jeg er en av de mange hundre som kjøper Brio Happy og den virker til å være ei super vogn som passer til hver enkelt individuelle behov, baggen ser stor nok ut til at du kan ha sauaskinn... vi skal selv bruke woksipose og det er fint plass til det... Jeg mener d at om du liker den vognen så skal du ikke bassere deg alt for mye på tester og slikt... vognene som selges her i norge har blitt tatt inn og reparert eller fått utført feilene så den er sikker og kan selges i norge... De selger ikke vogner som ikke er sikkerhets testet, hadde jeg vært deg ville jeg ha bestemt med for akkurat den vognen jeg liker best av farge og kvalifikasjoner m.m... Lykke til med kjøpet :o)

MVH

Skrevet

At det går an å være så naiv....

Siden du faktisk selger Emmaljunga, Brio og Simo, så sier det seg vel selv at du vil reklamere for disse vognene. Argument som at "selger masse av brio happy" er IKKE et argument for å kjøpe ei vogn. Ikke dermed sagt den er bra. Er vel mer fordi BRIO blir oppfattet som "god norsk kvalitet", og hvem husker ikke BRIO-leketoga vi hadde som barn? Solide saker.

Den testen kjenner jeg ikke til, men å hevde at "Brio er kjemegode vogner" er vel litt drøyt?

Når det gjelder duo-vogner, så er nok Emmaljunga klart bedre totalt sett enn både Simo og Brio. Når det gjelder sportsvogner, ville jeg ha styrt unna alle de tre merkene.

Skrevet

Hei!!

Brio Happy er en super vogn på mange måter. Vi kjøpte den da vi gikk baby tidligere i år, og du har i utg.pkt. rikelig plass til de fleste poser vil jeg tro (har ikke prøvd ut alle slags poser da, men den vi har passet i hvert fall godt). Problemet med vår vogn, var at parkeringsbremsen plutselig røk!! Det skjedde på en tur jeg ikke var med på, så jeg vet ikke nøyaktig hva som skjedde, men jeg ble selvfølgelig redd når jeg høret om det som hadde skjedd. Vi kontaktet Brio, og de rettet det selvfølgelig opp. God service. Men, som sagt: jeg synes det var en ekkel opplevelse, bortsett fra dette er det en god og romslig vogn. Du får bare passe på vogna hele tida, så den ikke ryker når den ikke skal. ;-)

Ser at enkelte her inne sier at Brio Happy gjorde det dårlig i en test nå nylig....... kanskje de opplevde det samme som oss, men skjønner ikke at det skal veie så tungt. Har jo mange andre fordeler som god plass, og virker stødig og slikt!

Jeg ønsker ikke å gi noen råde til hva du skal kjøpe, ville bare dele litt erfaringer.

Skrevet

Brio er ikke god norsk kvalitet, Brio er svensk.

Sjekk fakta neste gang før du kritiserer andre, at man har forskjellige erfaring med forskjellige vogner er bare positivt. Vognene må gjennom en test før det er lov å selge dem , da er det ihvertfall minstekrav som de må gjennom.

Skrevet

For det første: jeg skrev at de blir OPPFATTET som "god norsk kvalitet". Jeg vet godt at det er svenske vogner.

Vognene må gjennom en test ja, men denne er på langt nær så omfattende som den burde være: det skjønner alle som leser tester. Noen vogner gjør det jo så dårlig at de har blitt diskvalifisert for videre testing. Da er de elendige, og for meg er det en gåte at slike vogner i det hele tatt får komme ut på markedet.

Bare for å unngå ev. misforståelser (har en tendens til å bli det): i siste delen her snakket jeg ikke om BRIO sine vogner. Greit at de tidvis har gjort det dårlig i tester, men de er ikke elendige.

Skrevet

Den skåret dårligst på barnevogn testen som Tv2 hjelper deg har hatt og grvid bladet..... så jeg hadde ikke handlet den.....

Det var flere av delene som fysisk GIKK i STYKKER i testen... Noe som IKKE skal skje.

Skrevet

100% enig med deg. Jeg ville ALDRI kjøpt en vogn som jeg vet har gått i stykker før. Det er jo tross alt noe svært verdifullt som skal ligge oppi...

Skrevet

Først og fremst: Tv2 hjelper deg testen var det DÅRLIGSTE jeg noen gang har sett.

HVIS du bor et sted hvor det er minus 30grader, så IKKE kjøp vogna fordi da ryker håndtaket! Jeg bor i Halden, her er det IKKE så kalt og jeg har IKKE tenkt å gå ut når det er så kalt heller!

2. Bremsene har dem sagt at er fikset, og jeg setter ikke ungen min i en bakke med 40gradshelling uansett.

Tror man må velge den vognen man liker best, DRIT i testene fordi helt ærlig: De ekke særlig omfattende! Forventet meg en MYE bedre test, men tv2 hjelper deg prøver også å si at Labbhundefor er det BESTE du får kjøpt:P*ler*

Jeg liker Brio Happy, og ser ut til at jeg kommer til å kjøpe denne.

Synes at 3 hjulvognene ser ustrabile ut!

De med 4 hjul og som kan beveges, ser ikke særlig bra ut de heller: hjulene forran jeg mindre..så snø og grus ekke no smart å kjøre gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...