Anonym bruker Skrevet 17. mai 2007 #1 Skrevet 17. mai 2007 Er det fortidlig for babyen vår å være uten foreldrene sine en natt når hun er 2 mnd + 1 uke. Hun skal eventuelt være hos sine besteforeldre som hun ser omtrent annenhver dag? Hun er ett flaskebarn, så matingen er ikke noe problem.
energica Skrevet 17. mai 2007 #2 Skrevet 17. mai 2007 Syns ikke det jeg, gjør det dere føler er riktig dere :-)
Lonely Skrevet 17. mai 2007 #3 Skrevet 17. mai 2007 Er nok ingen som kan si om det er fortidlig eller ikke, er vel ikke noe fasit på det? Gjør hva du føler for selv og bare dere vet om det er riktig for dere.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2007 #4 Skrevet 17. mai 2007 Vi er litt uenige, han mener at det er greit mens jeg skifter hele tiden....
Mrs. Bouquet Skrevet 17. mai 2007 #5 Skrevet 17. mai 2007 Det går nok fint for babyens del, så lenge de gjør ting på deres måte så langt det lar seg gjøre. Det værste er vel å klare å være borte fra barnet.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 17. mai 2007 #6 Skrevet 17. mai 2007 Jeg syns det er for tidlig jeg da... Men er vist alene om det.
Gjest Skrevet 17. mai 2007 #7 Skrevet 17. mai 2007 det går nok fint for barnet sin del, siden hun kjenner de og det ikke er problemer med matingen.. men eg hadde ik klart å vært borte fra snuppa så tidlig.. min lille er 1mnd og eg klarer så vidt å forlate hun 10 min uten å savne hun enormt.. hehe..
selfangerkjerringa Skrevet 17. mai 2007 #8 Skrevet 17. mai 2007 Da eldstejenta vår var 2 1/2mnd tilbragte hun natten sammen med sine fire besteforeldre. Mamma og pappa gifta seg nemlig, og overnattet alene på hotell bryllupsnatta Ville liksom ikke blitt helt det samme med babyen der, hehe... jeg ammet men hun tok flaske fint, og hun var akkurat den samme ungen da vi kom hjem igjen på formiddagen neste dag.
jippii Skrevet 18. mai 2007 #9 Skrevet 18. mai 2007 prinsessa vår overnattet til mine foreldre da hun var 7 uker gammel..det gikk kjempefint! Jeg savnet henne velilig! men både hun og vi som foreldre hadde bare gått av det mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #11 Skrevet 18. mai 2007 Jeg synes også det er litt tidlig. Har hørt at når de er 2 mnd bør man ikke være vekke fra de lenger enn 2 timer (3 mnd- 3 timer osv). Når de runder 4 mnd kan man doble det (altså 5 mnd - 10 timer). Tror jeg leste det i et BAM-blad.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #12 Skrevet 18. mai 2007 Synes det er alt for tidlig (for meg). Jeg har fortsatt ikke vært borte en natt fra min som er 9 mnd. Men det er ikke noe problem hvis det er greit for deg, barnet klarer seg jo. Er du usikker, synes jeg du ikke bør gjøre det. Da blir man bare sittende å tenke på babyen, dårlig samvittighet, om det går bra osv. Da har man det kanskje ikke så koselig likevel.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #13 Skrevet 18. mai 2007 Denne "formelen" har jeg også fått innprentet via diverse litteratur og gjennom helsestasjonen. Jeg ville personlig ikke gjort det dersom dere ikke MÅ (da er det selvsagt noe annet). Men mulig jeg er hønemor og sær ;-)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. mai 2007 #14 Skrevet 18. mai 2007 Kan bare referere til til hva jeg leste i Bam Når barnet er 1 mnd kan det være borte fra omsorgperson 1 time. 2mnd = 2 timer 3 mnd= 3 timer 4 mnd= 8 timer 5 mnd= 10 timer 6 mnd= en liten overnatting,levere på kveldn og hente på morgenen. Når barnet er 12 mnd kan det ha en helge overnatting. De første måndene må dette skje i hjemmet,men noen som barnet kjenner godt. Når det skal overnatte må dette være med personer som barnet kjenner godt og en plass barnet har vært mye. Dette fordi barnet kan bli deprimert,så små barn forstår ikke at omsorgpersonen kommer tilbake og sørger over tapet.Denne depresjonen kan barnet dra med seg resten av livet og bli et usikkert barn,men det trenger heller ikke slå ut før lenge etterpå. Nå har i alle fall jeg svart det jeg har lest,så får du avgjøre selv hva du vil utsette barnet ditt for.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. mai 2007 #15 Skrevet 18. mai 2007 Gjør det du synes er riktig du! MANGE forskjellige meninger om dette, og det skulle bare mangle! Folk og barn er forskjellige! Jeg selv ville ikke sett på det som noe problem, så lenge unger er sammen noen den er trygg på og at de som skal passe er trygg på ungen!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #16 Skrevet 18. mai 2007 mamma til en stor og en liten Jeg har alltid syns du er så frekk jeg, "Nå har i alle fall jeg svart det jeg har lest,så får du avgjøre selv hva du vil utsette barnet ditt for."
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. mai 2007 #17 Skrevet 18. mai 2007 Vel,jeg forstår ikke hva som er frekt med å si at HI selv får bestemme,skal jeg ta avgjørelse for henne????Jeg sier det som jeg har lest og da får hun bestemme selv hva hun vil utsette barnet sitt for,så enkelt er det. Dette gidder jeg ikke la bli en krangel av at en anonym person skal begynne å kalle meg frekk,når du er så frekk at du ikke kan stå for det du sier engang.
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #18 Skrevet 18. mai 2007 Reagerte på : Hva du vil utsette barnet ditt for... Jeg kan stå for det jeg sier
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #19 Skrevet 18. mai 2007 Herregud for noe jævla sprøyt!Borte 2 timer når barnet er 2mnd??Tror dere virkelig at barnet tar skade av dette? er virkelig ingen vits i å sitte "pal" med barnet hele tiden! Deres mødre og bestemødre ble ikke passet på hver jævla time i døgnet, så hvorfor skal dere trenge det? Greit at noen av dere er hysteriske foreldre som ikke "vil"eller benytter sjangsen til å få litt ro og fred men ikke kom å fortell om en helt ny undersøkele om at barn blir deprimerte av å ikke være med forelderne hver time av døgnet..Dere har antagelig blitt passet på av beste/oldeforeldre selv..Har dere blitt mer deprimerte av denne grunn? En vanvittig overbeskyttende holdning til egne barn for tiden syns jeg. Barn må lære at de ikke kan henge i skjørtekanten til mor helt frem til de flytter ut! Greit nok at ikke mange ØNSKER et par timer fri, men da bør de holde sine kvasi-vitenskapelige undersøkelser for seg selv og heller la de som ønsker NOEN timer( mer en de som står i denne "anbefalingen i bam") få gjøre dette uten å føle seg som en dårlig mor,fordi en ekspert mener st de påfører ungene sine store depresjoner!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #20 Skrevet 18. mai 2007 Bare dra ut og kos dere! Barnet klarer seg helt fint:) Min lille jente var på overnatting hos sin mormor når hun var en måned gammel, ser ikke på dette som noe problem:D Finnes desverre noen hysteriske mødre der ute...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #21 Skrevet 18. mai 2007 Vil bare si at jeg synes man skal respektere begge siders syn. Alle har sine grunner....
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #22 Skrevet 18. mai 2007 Det finnes også en del uansvarlige mødre der ute... Nå mener jeg ikke HI. Skjønner ikke helt hvorfor man på død og liv skal ha barnevakt til babyen så tidlig som mulig. En ting er om man MÅ, noe annet er for å få "fri"... Tror flere mødre burde lest seg litt opp på mange områder.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #23 Skrevet 18. mai 2007 Mange annerkjente eksperter + helsesøstre og jordmødre anbefaler jo å ha litt tid til å pleie forholdet til barnefar. Er viktig å være kjærester sammen og at ikke alt skal handle om babyen. Ikke rart mange småbarnsforeldre går fra hverandre når mødrer ikke kan slappe av og stole på at deres egne foreldre o.l kan passe en baby i noen timer... Hadde jeg vært mann og alt skulle handlet om babyen i flere måneder, og ikke fått tid med kjæresten, så hadde jeg og blitt lei...
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #24 Skrevet 18. mai 2007 Som så mange andre har sagt før meg, dette må du bestemme selv..Barnet ditt vil garantert ikke ta skade av å være hos besteforeldre en natt! Deprimert blir det heller ikke... Dette er jo personer du stoler på og som barnet ditt kjenner.. Man er ulik, og tro meg man forandrer seg .. Selv har jeg problemer med å ha barnevakt..har et barn på 7 mnd og har ennå ikke vært borte fra henne en natt...Men sist, da jeg fikk sønnen min, passet mamma han en uke når vi var i syden! Da var han 7 mnd. Mamma kjente han jo veldig godt selfølgelig, men skjønner det ikke nå.... (var 20 år den gang, og tydeligvis mye større behov for avlasning)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå