Cassandra80 Skrevet 17. mai 2007 #1 Skrevet 17. mai 2007 Har en liten en som holder på å få to hjørnetenner nede samtidig nå. Sliter med sovinga om kveldene. Dentinox hjelper jo ikke det dugg. Men roer seg når han får paracet. Har fått en om kveldene 3 kvelder på rad nå, og jeg lurer på over hvor lang tid han kan få det. Bare hvis han sliter da selvsagt. Er ikke noe glad i å bruke det i det hele tatt, men så lenge han slipper å ha det vondt så....
selma07 og engel Skrevet 17. mai 2007 #2 Skrevet 17. mai 2007 Du kan gå inn på felleskatalogen.no å sjekke:-)
Cassandra80 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2007 Takk for tips Men syns ikke jeg ble noe kloker av det jeg.
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Man skal vel helst ikke gi Paracet til barn uten at de har feber og redusert allmenntilstand. Men Paracet er helt ufarlig, så lenge du følger anvisningene på pakninsvedlegget. Du kan f.eks trygt gi Paracet to-tre døgn uten at barnet tar noen skade av det. Langtidsbruk av Paracet kan gi lever- og nyreskader, samt medisinindusert hodepine (hos voksne defineres langtidsbruk med over tre måneder, hos barn antar jeg det er endel mindre tidsperspektiv)
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Dette er langtidsbruk. Paracet er smertestillende og kan gis ved tannsmerter. Jeg har blitt anbefalt av lege å gi paracet ved smerter selv om det ikke var feber eller redusert almentilstand. Litt unødvendig at ungen ikke skal få sove fordi noen har innbilt mor at ungen får leverskader av smertestillende noen dager på rad..Du kan tilogmed gi det i ei ukes tid om det er nødvendig.
Cassandra80 Skrevet 18. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. mai 2007 Takk for svar! Ble ikke nødvendig å bruke det i går da helldigvis. Jeg har også fått anbefalt paracet som smertestillende fra hs, så jeg rengner med de kan brukes som det da ja. Men var usikker på bruk over flere dager. Og det var jo bare snakk om 1 i døgnet. Man skal jo være bekymret for alt også da... Men greit å vite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå