Anonym bruker Skrevet 17. mai 2007 #1 Skrevet 17. mai 2007 har et sånn ganske stort problem, og jeg vet nøyaktig hva dere vil si... så derfor ber jeg dere heller si noe som kan hjelpe, støtte, råde osv osv.... Har en liten en som er snart 17 mnd... Han ammes enda... sånn kanskje 3 ganger om dagen (med mer) men -om morgenen - når vi kommer hjem fra barnehagen - helt desperat - og når han legges. men ikke nok med det.... den kampen med å avvenne har glidd ut, det gikk til 3/4 tiden en gang, men sliten som bare det, har jeg den siste tiden tatt han med i vår seng, og lagt han til pupp og samsovet videre. da har vi sovet mye bedre begge to.... (jeg har jo vært helt utslitt med å være våken og prøve å få han til å sove igjen) MEEEn dette er jo ikke helt bra.... hva skal jeg gjøre for å komme ut av denne dårlige sirkelen!!?!??! Aller helst vil jeg jo egentlig slutte å amme, men han er jo helt avhengig, helt crazy etter den puppeluppen.. kan han bare ikke bli lei??
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2007 #2 Skrevet 17. mai 2007 Synes egentlig det er flott at du ammer ennå jeg! Det anbefales jo i 2 år! Men hvis du vil kutte ut så tror jeg det må en skrikekur til i denne situasjonene. Men han er kanskje stor nok at du kan først si at det ikke blir pupp mer og tilby vann. Han blir nok illsint og den første trassen vil sette inn. Men en kamp tror jeg du må ta her ja...
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2007 #3 Skrevet 17. mai 2007 uff jaa skrikekur er pyton! men kanskje jeg bare må kjøre hardt... men så var det når da! Denne helga er vi oppatt og neste helg er jeg alene hjemme, da orker jeg ikke å være stuptrøtt om dagen! men etter det en gang...??? tror ikke han forstår helt det jeg sier... sikkert bra at jeg ammer enda, men han begynner jo å bli stor også, altså jeg vil jo ikke at han skal bli to år og enda vil ha... målsetningen min var 1 år... Føler jeg får sånne "å-herlighet,ammer hun enda, han er jo halvannet år jo, hjelpemeg"-blikk....
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2007 #4 Skrevet 17. mai 2007 Du skal i alle fall drite i hva andre synes Du gjør en flott jobb! Men hvis målsettingen din er å slutte nå så må du nok kjøre hardt mot hardt. Det haster vel ikke heller. Dere bør gjøre det en helg dere begge er hjemme, slik at pappaen får ta hovedansvaret. Det er jo ikke han som har puppen Kanskje faktisk ikke så dumt at du ikke er der i det hele tatt? Uansett, lykke til. Det blir nok deilig å ikke amme også
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2007 #5 Skrevet 17. mai 2007 Antar at det er nattamminga du ser på som et problem? For resten høres jo ganske normalt ut, og slett ikke som noe som ikke er bra. Ammer vår på 16 måneder omtrent som du beskriver (men han sovner igjen i sin egen seng da, vil ikke sove hos oss), så for oss er det ikke noe stort problem (selv om det er godt de nettene han sover til 6 før han vekker meg). Mannen min har hatt mye å gjøre i det siste, men kommer til å kjøre en runde med nattavvenning nå. Og vi skal sannsynligvis trappe ned/avvenne helt i løpet av sommeren. Bor du sammen med pappaen? For da ville jeg anbefale at han tar alt som har med nattavvenning å gjøre. (Stå opp, trøste, gi vann). Mye lettere for ham enn for deg, siden du lukter så godt melk. På dagtid er det jo en mulighet å gi ham "vanlig" melk når du vet at han snart vil ha pupp, dersom han liker kumelk?
Sjalabais Skrevet 17. mai 2007 #6 Skrevet 17. mai 2007 Han kommer til nok til å bli lei, men om ikke du orker å vente på det så må du styre utviklingen selv :-) Jeg er ikke så glad i skrikekurer... Her går det i Pantely "The No Cry Sleep Solution". Det er en lettlest bok om nattavvenning m.m. :-) Den finnes ikke på norsk, men skal visst være mulig å få tak i på dansk. Selv ammer, nattammer og samsvoer jeg med min 14 mnd'er gamle datter. For oss fungerer det bra. Amming på dagtid er bare kos, og siden vi samsover så ødelegger ikke nattammingen nattesøvnen min noe nevneverdig. Jeg trives (foreløpig) godt med ammingen og vil ikke slutte enda. Derfor har jeg heller ikke gjort noe for å nattaavvenne, siden det kan gjøre sånn at L selvavvenner før hun egentlig er klar for det selv. Lykke til med avvenningen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå