Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd tøybleier? Jeg har tenkt på å prøve det, men ser for meg at det blir slitsomt dersom vi skal ut på tur å sånn. Det er jo ikke like lett å skifte det dersom du er på et kjøpesenter feks.? Eller tar jeg helt feil her?

Noen som har noen linker til sider der de selger det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Hei,

Dersom du går inn på trådene her ser du det har vært masse diskusjoner om tøybleier :)

Vi kommer til å starte opp med brettebleier fra Nøstenarn (nostebarn.no)

Det er mange som anbefaler noe som heter Fuzzi Bunz Disse er kjempe søte og ligner mer på "vanlige" bleier.

På siden til Nøstebarn kan du lese litt om økonomiske gevinster, miljøgevinster og ikke minst gevinst for barnet ;)

Det finnes også flere sider som er gode men husker ikke i hodet akkurat nå hva de heter (du får sikkert svar fra noen andre også :) )

Vi har ikke barn fra før, men ut fra det jeg har lest her tror jeg ikke det skal bli så mye mer jobb en engangs bleier. De skal man jo også kjøpe inn hele tiden;)

Håper du tør å prøve og gi det en sjanse du også ;)

Skrevet

Hvorfor er det vanskeligere åskifte tøybleier enn engangsbleier om en er et annet sted en hjemme? Så lenge en har tilgang på vann og et stellebord (eller har en baby som helst vil stå - tilgang til noe babyen kan støtte seg til), så er det jo bare å skifte i vei :-D

Jeg har t.o.m. skiftet tb i fanget mitt på cafè en gang da L var bittelita. De hadde kun en trang do hvor det ikke var plass til å skifte bleie.

Den største forskjellen er nok at i stedet for å slenge bleia i søpla, så tar du den med deg hjem igjen. Hundeposer er geniale til formålet, med mindre du har en vetbag med deg i veska :-)

Tøybleier på nett:

www.kenguruloftet.no

www.mamut.com/stellerommet

www.krusedull.net

www.vidunderbarn.no

www.nostebarn.no

www.baansull.no

Anbefaler deg ellers på det sterkeste å melde deg inn i forumet på www.tettinntil.com og søke om medlemskap på tøybleieforumet der :-) Tøybleieforumet er lukket for personer som ikke er medlem delvis for å beskytte bildene som er lagt ut der fra å brukes av syke mennesker med perverse tanker og delvis for at kun personer som faktisk er interessert skal kunne lese og skrive innlegg der.

Skrevet

Jeg synest i grunn det er helt greit å reise med tøybleier. Jeg har med en ren bleie i bleieposen i veska. Når det er tid for bleieskift tar jeg på den rene og legger den brukte i posen. For sikkrehetsskyld ligger det stort sett en ren bleie til i bilen dersom vi skulle trenge flere skift den dagen. Vi bruker formsydde og lommebleier, og de er definnitivt like lette å ta på som papirbleier. Vi bruker også tøybleier på helgetur.

Tettinntil har mye informasjon og lenker til nettbutikker. Jeg har handlet en del i norge og en del fra utlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...