Anonym bruker Skrevet 17. mai 2007 #1 Skrevet 17. mai 2007 Gullet på 1 år er såååå trassig når hun skal kles på, skiftes bleie på og når hun skal spise(ikke alltid når hun skal spise da). Hun vrir og vrenger på seg, og kjefter og smeller det hun kan .....hylser og skriker og det er en kamp som jeg nå begynner å bli steike lei av ! Kvier meg nå for å dra på besøk for jeg vet det blir ramaskrik og slåssing når vi skal kle på for å dra hjem. Og er vi så uheldige at hun bajser når vi er borte, er det nesten sånn at har lyst til å vente til vi kommer hjem med å skifte. Gjør jo ikke det da, men det er en laaaaang og slitsom kamp. Har så lyst til at ihvertfall morgen- og kveldsstellet kan foregå i rolige omgivelser og at vi kan kose oss og leke litt, men det er helt uaktuelt. Hun er jo helt krakilsk! Og jeg er SÅÅÅÅ utrolig lei av dette. I tillegg våkner hun alt for tidlig om morgenen(kl 5), og det gjør ikke hele situasjonen noe bedre(har jo ikke noe med hverandre å gjøre, men bare utrolig slitsomt i lengden.) Pappaen hjelper til så godt han kan, men det er så fryktelig slitsomt å høre på også....dette er HVER gang hun skal skiftes/kles på!! Er dette helt normalt, eller er det noe vi kan gjøre annerledes? Ønsker jo at stellet skal foregå på badet i rolige omgivelser. Tips taes imot med stor takk!!!
så var vi 4 Skrevet 17. mai 2007 #2 Skrevet 17. mai 2007 Du beskriver Martin nesten helt perfekt Alt skal kjempes om nå, sier neineinei når han får klær på, stikker av når han ser bleien og kjefter hvis han ikke får gjøre akkurat som han vil. Men jeg håper og tror at dette er begynnelsen på trassen som ofte kommer når de er rundt året, og at det er forbipasserende. Det som hjelper her ved bleieskift (noen ganger) er å gi han q-tips å styre med mens jeg skifter bleie på han, men er han sur og grinete er det bare å håpe på det beste og skifte bleie fortere enn fy. Og det med besøk tror jeg mange har forståelse for. Unger har mange forskjellige stadier og denne 'trassen' er en av de...
Duddlidu Skrevet 17. mai 2007 #3 Skrevet 17. mai 2007 Jeg har ingen tips desværre Men kan sende over litt trøst. Lillegutt har av og til tendenser til krakilskitet han også, så vi har noen kamper på stellebordet i blandt. Håper bare det går over av seg selv, vi har heldigvis ikke hver gang, men prøver å være flink å finne en "ny" (ny eller gammel som han ikke har sett på en stund) leke hver gang han skal skiftes på, det holder han opptatt. Leke kan være alt fra kjøkkenredskaper til badekluter, bare det er litt nytt og spennende.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2007 #4 Skrevet 17. mai 2007 Huff....hun har ALLTID vært en veldig bestemt liten jente(faktisk fra dag 1), og det blir jo jammen meg bare værre og værre....vet ikke hvor dette skal ende. Men godt å se at andre har det likens. Stellebordet har vi pakket bort for mange månedet siden....er helt uaktuelt å ligge på rygg, så her ligger hun på magen over fanget og hyler og skriker som en stukket gris, Noen ganger når hun er i godt lune, hender det hun kan ligge på stellematten..,men da må hun underholdes. Synes det er så utrolig slitsomt.....og ser bare stille,rolige og harmoniske barn over alt:-( ihvertfall idag, og da blir jeg så lei meg....når jeg tenker på hvordan vi har det her hjemme. Det meste er en kamp synes jeg, snufs......, og kos...nei, det kan jeg ihvertfall bare glemme å få :-( (mulig jeg er litt hormonell idag...når jeg nå leste igjennom dette ser jeg jo det..sorry) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå