Gå til innhold

trenger litt råd - amming på natt, snart 7 mnd.

Anbefalte innlegg

Hei!

jenta mi er snart 7 mnd og vil fortsatt ha pupp 3 ganger pr natt i gjennomsnitt, noen ganger 2. Hun får nå grøt etter 1 lur på dagen , så fruktmos, noen dager litt grønnsaksmos til middag( lager selv både frukt og grønt) og grøt til kvelds, en ganske stor porsjon. I tillegg til dette får hun pupp ca 4-5 ganger i løpet av dagen. Hun er glad i mat! :) Stor og flott jente. Allikevel vil hun fortsatt ha pupp hyppig på natten og sover litt urolig... Nå får hun hun riktignok tenner, men det har vært slik lenge nå... Kjenner det hadde vært ok med færre amminger på natterstid for oss begge to...

Noen råd hva jeg kan gjøre? Tilbyr henne smokk først, men hun vil helt klart ha mat!

Skal jeg gi henne mer mat på dagtid?

Er usikker, noen her som har samme erfaring eller gode råd å komme med ?

Vel overstått 17. mai forresten !! :)

Fortsetter under...

I like måte, håper du har hatt en fin dag! :)

Det er jo sånn at noen barn rett og slett trenger mat om natten til de er langt over halvåret, men man pleier jo å si at om barnet får 2-3 faste føde-måltider i løpet av dagen, skal det ikke være nødvendig å få mat om natten. Om du vil ta en nattavvenning, får være opp til deg, om du klarer, hadde jeg personlig gitt henne den maten hun trenger. Ammet selv flere ganger om nettene til jenta mi var godt over halvåret, og har også stor forståelse for at du trenger mer sammenhengende søvn!

Du kan jo vekke henne opp og gi henne mat når du legger deg, så forskyver du forhåpentligvsi behovet for puppen slik at du kan begrense det til ett måltid som et utgangspunkt. Du kan også prøve å gi vann framfor pupp, o ikkke smokken hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...