Gå til innhold

spotting? Festeblødning? Mens?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet på p-piller for 1 mnd siden. Hadde eggløsning i ca uke 19. Jeg har hele tiden trodd jeg var gravid da jeg hadde mange symptomer på det. I går kom derimot menssmertene veldig sterkt og i dag har jeg hatt en lys brun utflod som ha lagt seg i bindet mitt. Viser også på papiret (sorry detaljer). Jeg vet ikke hvordan verken spotting eller festeblødning ser ut, så nå er jeg redd det er mensen som kommer. Lignende erfaringer? Det er 9 dager siden ønsket befruktning... tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen? jeg har skikkelige mensmurringer, brun utflod/mens og det er en uke til mensen (etter min beregning) skulle vært her, men kan være rot da det er første mens etter pillestopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festeblødning er som regel som klart blod..

Men hvor lange sykluser har du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å vite, for sluttet på pillen for 3 uker-1mnd siden... hva tror du det er???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det ikke lett å komme med gode svar! Det er først og fremst fordi kroppen kan være i skikkelig ubalanse en stund etter at man slutter med p-piller og andre hormonpreparater, slik at man ikke kan telle dager fra siste mens som man kan til vanlig for å beregne eggløsning. Jeg tror ikke jeg hadde el i det hele tatt første mnd etter p-pilleslutt.

MEN: Jeg hadde en blødning som bare var noe brunt i truseinnlegget + littegranne når jeg tørket meg, i 3 dager rundt IKM. Det regner jeg med var festeblødningen.

I tillegg hadde jeg en til forveksling lik blødning dagene etter eggløsning. Så her kommer jeg med et helt håpløst svar: Det du har opplevd kan være:

1) Festeblødning

2) Eggløsning

3) Mensen er på vei

4) Kroppen din tuller med deg fordi du har slutta med p-piller og den plutselig må begynne å produsere hormoner selv, og da blir den litt skipla;)'

 

Du må nok bare vente og se hva som skjer, snuppa:)

 

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Blir litt forvirret ja, og har ikke helt lyst å gi opp håpet enda... Vært inne å lest på gamle innlegg og mange der som faktisk har hatt brun utflod før ikm og likevel vært gravid, så krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke gi opp enda:)

Hvis det ikke går nå, så kan det kanskje være litt oppmuntring å høre at jeg ble gravid i løpet av to mnd etter at jeg sluttet med p-pillen:)

Kanskje det blir januar eller februar-baby på deg?

 

Lykke til i alle fall, håper det er en baby:)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systemet mitt begynte også å fuke med en gang etter at jeg slutta med pilla. Og jeg hadde brukt den i 12 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...