Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi virker å være for lang for bilstolen sin som er fra 0-10 kg (eller opp til 74 cm). Hun er 73 cm , men veier bare godt å vel 8 kg. Den nye vi skal kjøpe er fra 9-18 kg. Hva tror dere om det? Ville dere satt henne i en 9-18 kg stol?

håper på mange svar!

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg følger bilstolens vektklasse. De er der for en grunn, men du kan jo høre med forhandleren hva de sier.

Skrevet

Tror lengden er viktigere enn vektklassen. Om barnet blir for lang så sitter de ikke lenger trygt, eller godt. Så lenge at barnet ikke veier mer enn det setet er laget for så går det nok bra.

Så om hun er 1kg for lett så er nok det bedre enn at hun er for lang for det andre setet.

Skrevet

Vi måtte kjøpe ny bilstol til Mathias for ikke så lenge siden. Han var da 72 cm og 7,8 kg. han var for lang for abysetet, dvs. at selefestene på stolen var under skuldrene.

Vi kjøpte HTS izi combi x1 som er fra 0-18 kg. I butikken sa de at man ikke skulle kjøpe 9-18 kg sete hvis barnet var under 9 kg.

Skrevet

Kan også si at jeg sendte mil til trygg trafikk angående det å bytte bilsete. Og fikk klart svar tilbake, at drsom selefestet var under skuldrene MÅTTE setet byttes. Sikkerheten sank betraktelig da.

Skrevet

jeg var veldig usikker selv, tulla mi var 8,1kg og 71cm lang, men syntes setet begynte å bli trangt og kort, så jeg spurte først i forretning der de solgte bilsetet og han sa at det ikke var farlig så lenge hun kunne sitte sånn nesten uten støtte, for det at det står fra ni kilo er bare et gjennomsnitt.. da regner de me at babyen er såpass sterk i ryggen at de kan sitte:) deretter spurte jeg på helsestasjonen, og helsesøsteren snkket med fysioteraput og hun mente det var bedre å ha en stol som passet og at det var viktigst for kroppen.. og hvis babyen kunne sitte sånn halvveis alene ute støtte gjorde det absolutt ingenting om jeg byttet til stol nr2. Om hun ikke kunne sitte ordentlig, mente hun at det gikk fint om man ikke kjørte så lange turer:) håper du har fått til hjelp nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...