Gå til innhold

Hei dere som har fått det til!


xika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ta en "frimåned", der dere ikketenker på det! Vet det er meget vanskelig, men vi tok en måned der jeg bare kuttet all Bimming og alt. den ENE måneden jeg var sikker på det aaaaldri kom til å klaffe, klaffet det akkuratt!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører det er mange som sier det samme... Ligger det noe i det tro? eller er det bare flaks? Skal forsøke å slappe av og ikke tenke....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Var mye inne her på BIM i tre mnd før jeg faktisk tok en pause, og da ble jeg gravid...hehe. Nå er jeg litt tilbake, men det er mest for å lese info fra selve jordmoren her og snakke med folk som opplever litt det samme som meg. ;)

 

Denne siden kan faktisk virke litt som et prevensjonsmiddel, da den får oss til å tenke veldig mye på det å bli gravid....og det er ikke alltid bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det ligger noe i det. For når en prøver så blir en også veldig anstrengte i hele kroppen til slutt.. Det kan være kroppen trenger å slappe av for å få det til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjedelig :(

 

Vi prøvde ikke i det hele tatt. Jeg gikk på p-pillen, og vi tenkte at alt var som normalt, helt til forrige uke. Så. prøv å slapp av som de andre her inne sier så går det kanskje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig!!!!! Fortsatt så innbiller kvinner andre kvinner at man må "slappe av og ikke tenke på det", og så vips så blir en gravid! Gå inn på slitere dere og påstå det samme der...så får dere nok så hatten passer!!!! Jeg synes det er så arrogant å si at det hjelper å slappe av!

 

Nylig hadde jeg tre venninner som hardnnakket prøvde å overbevise meg at grunnen til at vi ikke hadde fått det til, var fordi vi prøvde for hardt. Forsøkt i 9 mnd, og hatt en sa. Å ikke lykkes å bli gravid så raskt som de fleste kvinner forventer at det skal ta, har vært skikkelig strabasiøse måneder psykisk. Forventingene om at vi skal bli gravide ved ubeskyttet sex er innprentet i oss fra tenårene av. Og hva er det da i veien med meg som ikke klarer å unnfange en spire. Måned etter måned kommer tante rød, med skuffelse, tårer og en ny runde med oppbygging av håp, legging av en ny unnfangelsestrategi, tusen tanker som kverner oppe i hodet av hva som kan feile en selv. Hver måned!!!!

 

Så det er såååå frustrende når noen påstår at det hjelper å slappe av! Vel, det gjorde det ikke for oss. Vi trengte litt hjelp fra legestanden før vi fikk det til. Vi tenkte masse på det. Vi tenkte på lav sædkvalitet, hvor ofte vi skulle være sammen, el tester..... og vi fikk det til til tross for alle tankene!

 

Og dette sier jeg som kun har prøvd i 9 prøveperioder. Sjenk da en tanke til dem som har forsøkt lenger enn ett år, to år og fortsatt ikke lykkes og si til dem at løsningene hjelper i å "slappe av"!!!!

 

Hjertesukk fra en prøver....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...vil bare legge til, at venninnene mine som hardnakket sa til meg at løsningen ligger i å slappe av, så er alle de barnløse, som ikke ønsker barn foreløpig, og som ikke aner hva de prater om! Jeg tenker at jeg bare ønsker de lykke til når de kommer til det punktet i livet hvor de ønsker barn selv. Og lurer de på noe er det bare å komme å spørre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen for oss var ihvertfall ikke å slappe av. Etter skylling av eggledere tok det oss 2pp å bli gravid og da hadde vi forsøkt i 2,5 år!!! Vi var mer stresset enn noen gang, for vi fikk vite at vi hadde noen få pp å få det til på, pga at effekten av skyllingen ville avta. Gikk det ikke nå, så var det prøverør neste. For å ha best mulig kjangs for å bli gravid, må man vite når man har eggløsning og ha samleie i den perioden. Så enkelt og så vanskelig er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke gjaldt for deg så kan det vel gjelde for en annen? Jeg vet at vi ble gravide den måneden vi begynte å slappe litt mer av på babyfokusen, og da er det vel ikke rart at man gir andre det samme rådet? Det er jo det veldig mange har gjort i denne tråden. Det å si at det ikke stemte for dere, og dermed ikke stemmer for noen er vel like generaliserende som å si at det stemmer for alle? Det var litt av tordentale du kom med der! :-/

 

Og lykke til, HI. Jeg begynte å røyke litt igjen og tok meg en fest, og da satt'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slett ikke en tordentale, men ett hjertesukk fra meg og likesinnede som sliter med å lage den lille spiren som så mange drømmer om! Da er så leit å få banket inn av mange at løsningen er å slappe av, og der gjør dere feil!

 

Som anonym sier....finne el....ha sex....krysse fingerene for at naturen ordner resten :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med anonym over i at du var kanskje litt krass. Du sier jo at alle vi som ga råd tar helt feil fordi du har rett. Er d et hjertesukk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en ting..(vil helst si at jeg vet ) he

 

Vær positiv, si til deg selv hver morgning i speilet

- Jeg blir gravid nå snart,

kan jo slenge på mer å, - jeg har det bra..osv..

De første dagene ler du sikker tlitt av deg selv der du står, helt greit det:-)

Det viktigste er at du tror, og vet at det stemmer det du sier...

 

Dette fungerer altså, jeg lover!!

 

Lykke til

 

Har vært sliter i 3 år første gang, men nå sist var det gjort på 2 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Håper du ikke har logget deg helt ut enda. Jeg har funne måten å bli gravid på(funker for meg i allefall)

Kluet er el tester, hvis regelmessig syklus,min er på 28 dager, tok el tester fra dag 10 og en slurk solvipect hostesaft hver kveld ca en uke før el. Det har jeg gjort nå fire ganger og blitt gravid hver gang(men mistet to) har forsøkt ikke gjøre noe og da har jeg ikke blitt gravid...Og selvsagt har vi sex da, sånn når det passer liksom(blir jo litt ekstra i el perioden så klart)

Kanskje det ikke fungerer for deg,men er jo verdt et forsøk vel?

masse lykke til med å lage 2008 babis!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xika sier jo ingenting om hvor lenge hun har prøvd,det er jo forskjellig fra peerson til person tenker på hva som er lang prøving. Hos meg tok det 7-8 mnd første gangen(endte i MA),jeg synes det var lenge når vi holdt på,men når jeg tenker på det nå så er det jo ikke lang tid, når man har prøvd i over 1 år da er det lang tid. Det at mange rådet henne til å slappe av kan hende hjelper noen men ikke alle og uansett så tror jeg at i underbevisstheten så ligger tankene om en graviditet der,og at denne gangen skal det fungere. Har lest at det er 20% sjanse for å bli gravid i en mnd og det er ikke veldig høyt akkurat.

Men jeg sitter igjen med ett spørsmål til xika: hvor lenge har dere prøvd?

jeg tror nok at skjer det så skjer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...