Gå til innhold

HJELP!! Når er det for sent å få sånne tabletter som stopper melka???

Anbefalte innlegg

Har trøbbla med amming i 8 uker og er fortsatt langt fra i orden. jeg har hatt 3 brystbetennelser på 5 uker, første gangen ble jeg innlagt. Har sagt til meg selv at får jeg én betennelse til i løpet av kort tid, gir jeg opp ammingen.

Men da orker jeg ikke styre med nedtrapping osv osv da jeg føler at jeg har strevd nok med pumping og amming og varme og massering osv osv,.. har så vidt vært utom døra etter at jeg kom hjem fra sykehuset og poden er snart 2 måneder!!

Er redd det skal bli for sent til at jeg kan få de tablettene... Har igrunn gitt opp håpet om at amminga skal komme iorden... brystbtennelsene har kommet hver gang jeg tror det går bedre...

Setter stoor pris på raske svar!!:)

Fortsetter under...

Uffameg. Tar du lecitin? Har du avgitt melkeprøve?

Innen 6mnd har de dyre avmelkende tablettene mest effekt, siden etter det er melkeproduksjonen mest styrt av etterspørsel og ikke dyttet videre av prolaktinen fra hjernen din. (Pillene er prolaktinhemmere)

Pillene koster 500kr. Hvis legen din ikke vet hva h*n skal gi deg så be ham sjekke med legemiddelhandboka, Relis eller NKA på riksen.

Hei. Tenkte jeg bare skulle svare på dette innlegget, da jeg er i samme stiuasjon som deg. Jeg har slitt med brystbetennelse/melkeklumper en gang i uken siden jeg fødte (nå er småen 2mnd) og hver gang har jeg sagt at jeg skal slutte, for jeg orker ikke mere.. Men, når jeg er over en periode,så har jeg fortsatt for jeg synest det er lettvindt å amme, enn å måtte stresse rundt med flasker ol. Jeg og har fått det igjen hver gang jeg har begynt å tro at det går bra..Begynte på Lecitin tabeletter og det har hjelpt meg.

Jeg gikk og og spurte om de tabelettene. Kunne få dem ,men da må en jo pumpe seg og kaste melken,så da fant jeg ut at dersom jeg skal slutte, så tar jeg nedtrapping. Men samtidig så sier de jo at holder du ut i 3 mnd, så er du over det verste, så jeg har tenkt å vente til det er gått 3 mnd og se. Dersom jeg fortsatt sliter da, slutter jeg..

Uansett hva du bestemmer deg for, så vet jeg hva du går igjennom, så stor sympati klem og lykke til....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...