Gå til innhold

Hvor/hvordan gikk vannet?

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærmer meg nå fødsel nr. 2 og lurer på om dere som har født flere ganger opplevde at vannet gikk på samme måte ved de forskjellige fødslene? Jeg drukna nærmest i senga første gangen, var ikke et tørt håndkle igjen i huset og jeg tror ikke jeg tør å bevege meg offentlig i ukene rundt termin tilfelle vannet går i butikken el:(.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter nr 3 nå, og hittil hat aldri vannet gått i forbindelse med fødsel, før jordmor hat "tatt" det på sykehuset. Bare en myte at vannet går som på film for alle...

Ikke engste deg, og skjer det så skjer det..folk rundt deg vil nok sette himmel og jord i bevegelse for å hjlpe deg!

Skrevet

Opplevde det samme som deg første gang, vannet gikk idet jeg reiste meg fra senga om morgenen, trippet inn på badet og lagde en hel elv hele veien. Gubben lå på alle fire med badehådklær og tørket etter meg..

Andre gang hadde jeg rier nesten et døgn hjemme uten å se hverken slimpropp eller fostervann, kom inn på sykehuset og jordmor skulle sjekke åpning. Den var 8-9 cm! Men poff så gikk vannet på benken der, rant utover gulvet, og åpningen gikk tilbake til 7cm. Det var fostersekken som nærmest tøyt ut av mormunnen uten å ha bristet før jordmor var inni der med fingrene sine..

Så to fødsler trenger absolutt ikke å bli like, jeg fikk også beskjed om at de fleste fødsler starter med rier og at vannet går først på sykehuset, selv om vi av og til kan få et annet inntrykk.

Skrevet

vannet mitt gikk ikke. jordmor skrapa hul så d silte saaaaakte ut på sykehuset... hadde forventa mæ et svvvooosj ..men nei da.

Skrevet

Hos meg har vannet gått i senga grytidli om morgonen begge gangene før. Så jeg får sjokk om det ikke gjør det nå åsså, selv om jeg har et håp om å få en "normal" fødsel denne gangen:)

Så her er tisselakenet i senga komt på plass for lenge siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...