Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Om alt går som planlagt skal vi til Danmark i første halvdel av juli. Sitter og venter på plan og resepter om dagen. Skal igjennom første forsøk på ICSI. Forsøket skal utføres på Ciconia. Mange tanker som kværner rundt i hodet. Vet jo ikke hva jeg legger meg ut på. Skal bli deilig å komme igang snart i alle fall, ikke bare bruke dagene på å grue og glede meg.

Er det noen andre som skal til Ciconia i juli?

Eller noen andre som skal gjennom ICSI disse dagene?

Kan sikkert ha behov for noen venner og støtte i tida som kommer fremover.

:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9321271-danmark-til-sommeren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg sitter også å venter på plan og resepter regner med å starte sprayingene om 21/2 uke og egguttak/innsetting i starten av juli. Skal ha lang nedregulering pga. uregelmessig mens. Det må jo bety at vi følger nesten samme plan. Skal du ha kort eller lang?

;-)

Jeg er fra Oslo/Akershus og bruker Smedstadgynekologene. Har vært hos to av legene der og jeg er kjempefornøyd. De er superpositive og veldig proffe. Får time når det passer meg og betaler ingen ting.

Har du fått behandlingsplanen din enda? Jeg har ikke fått min enda, men er veldig nyskjerrig på om de gjør noe med dosene i forhold til det jeg fikk sist.

Så bra at vi ligger i samme tidsløype, det er alltid godt å ha noen kjenner det på kroppen der og da!

Jeg bor også i Akershus.

Venter fortsatt spent på behandlingsplanen min. Hadde håpet på å finne den i postkassa i dag, så ble litt skuffet da den var full av kun reklame.

Gru-gleder meg om dagen...

I går informerte vi foreldrene våre om disse planene våre...

De ble nok litt overrasket på en måte. Men de virket også veldig positive og spente. Ville vite mest mulig om alt. Nå har vi i alle fall støtte fra flere kanter og "barnevakt" for hunden.

Du og jeg kan vel faktisk "risikere" å skulle gå igjennom behandlingen i Danmark samtidig...

Teller dager om dagen, er nå på syklusdag 9....

Annonse

Hei

Vi skal til Danmark og Ciconia i begynnelsen av juni og er i full gang med spray nå. Begynner med sprøyter i morgen. Vi har hatt 3 forsøk på Ullevål som ikke gikk og skal i gang med det 4 nå. Jeg gleder meg faktisk til Danmark for de er så hyggelige på tlf og mail. Det virker som en helt annen verden enn her i Norge. Tror dette blir veldig bra. Hver gang er en ny mulighet!!! En gang lykkes det for oss også det er jeg helt sikker på.

Jeg syns du skal ta hver dag som den kommer og ikke grue deg til hva som skal skje senere i sommer. Det kommer til å gå helt fint. Jeg fikk en betryggende mail fra Ciconia ang uthening av eggene hvor de skriver at dette skal vi gjøre i fellesskap og at jeg skulle få nok smertestillende og bedøvelse. Et tips er å følge med på skjermen når eggene hentes ut. Det syns jeg var spennende! De er kjempesøte på sykehuset i Århus og vi gleder oss til å reise.

Lykke til i sommer ;-)

Hei

Vi skal til Ciconia i Danmark og det virker veldig bra.

Gå inn på www.ciconia.dk. Der har de en veldig informativ side også for norske pasienter.

Pris for 3 ICSI forsøk koster 39.000 som er billigere enn i Norge så vidt jeg vet. Medisiner kommer i tillegg men du får igjen alt over 15.000. Har også hørt om folk som har fått igjen for hotell og en del av reisen også så vi skal ihvertfall prøve det.

Lykke til. Du må bare spørre om det er noe du lurer på. Vi har vært igjennom dette 3 ganger.

I dag kom endelig konvolutten fra Ciconia. Masse informasjon, skjemaer, resepter osv.

Det hele føles litt nærmere nå.

Skal begynne å spraye om ti dager. Har lest mye om bivirkninger osv her inne, men gleder meg alikevel til å kunne sette igang. Det føles helt greit å skulle igjennom litt av hvert for å forhåpentligvis kunne oppleve et stort mirakel... min største drøm!

Jeg har også fått et godt inntrykk av de som jobber på Ciconia. Tror alt kommer til å gå veldig bra der, men er alikevel spent for det jeg skal igjennom. Ikke så rart det... det er jo noe helt nytt.

Lykke til til deg også :-)

Vi får satse på at Ciconia er lykkestedet vårt nå i sommer...

:-)

Vi kommer ganske så likt i løypa! - og vår baby blir og laget i danmark :o) Jeg ringte inn mens i går, skal på første ul 8/6, og jeg tror det blir spraystart den 10.juni. regner med innsetting ca 1.uka i juli. Er Kjempespent! Dette blir vårt 6 icsi, så nå SKAL det lykkes! (vi har vært sååååå tett på de siste 3 gangene...)

TVITVI

Det begynner å bli mange som holder til i Danmark jo...

Artig!

Flere av oss ligger jo rimelig likt an også... :-)

- Tullemor1: Ønsker deg lykke til med forsøket neste uke. Gleder meg til at jeg kommer så langt. Du får starte med et positivt resultat som vi andre kan følge etter.

- Chris75: Vi får satse på at ting går bedre i Danmark enn her i Oslo.

- Bir71gitte og Snooopi: Vi får ta Danskebåten over sammen om en drøy måned. Hehe... :-)

:-)

Hei.. ja vi får håpe jeg setter en positiv standard der nede nå hehe.. Dette er vårt 3 forsøk.. 1 gang festet ikke noen av eggene seg. 2 forsøk ble jeg gravid men mistet så er veldig spent nå før 3 forsøk..

Vi tok assisted hatching sist, det er å anbefale hvis eggskallet er for tykt, for det har da vanskelig for å feste seg.. hør med Karsen etter at de har blitt befruktet og hva de skal /bør gjøre.

Og lykke til alle sammen!!! Det er deilig å være norsk i danmark :o)))

Optimist og jeg er i Danmark sammen vi nå denne gangen, og sist var jeg der sammen med Brumm hehe begge fra Bim.. så det er kjempekos å bli kjent..

Annonse

Hei

Jeg har også fått behandlignsplanen min nå og skal starte sprayingen 3. juni. Har fått øket dosen på purgeon fra sist (200 nå 200 da) stor økning synes jeg, men vi får håpe det da blir flere befruktede egg denne gangen.

Jeg har ogå fått resept på Luveris som jeg skal ta de tre siste dagene med Puregon. Den hadde jeg ikke sist. Er det noen som har brukt denne før?

Har allerede væt inne på felleskatatlogen, men ble ikke så veldig mye klokere.

Kennel er bestilt til dyret, ferien er meldt til jobben (greit nok selv om jeg vet jeg skal sykemeldes, da vet de hvertfall at jeg blir borte), så da gjenstår bare å booke reise og opphold, men det er litt tidlig enda.

Tullemor1: Du sier at hatching også bidrar til at egget fester seg, jeg trodde det kun hvar for å hjelpe sæden gjennom skallet jeg... Vet du hvor jeg finner mest mulig informasjon om dette?

Hei.. nei det gjør at egget lettere skal feste seg, fordi vi var å snakket med dem etter at eggene var blitt befruktet og om vi skulle eller ei..

Så det må du snakke med dem om.. :o))

Nei jeg vet ikke hvor du finner slik info, jeg fikk vite det av ei her inne.. så jeg snakket bare med legen om det når jeg kom ned..

Kostet 2500 kr mener jeg for 2egg som ble satt inn.

Hei hei!!!

Ville bare ønske deg masse lykke til i sommer!!

På ciconia er de bare cupre synes jeg. Vår lille icsi prinsesse fra ciconia ligger og spreller på gulvet foran meg. Er 7 mnd idag =)

Så jeg støtter virkelig oppunder utsagnet: Det er dejlig å være Norsk i Danmark!!!!

Lykke til alle sammen, og ha en strålendes sommer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...