Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 er det bra eller dumt for babyene å bruke gåstol før de kan gå selv?
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 I utgangspunktet er det vel ikke å anbefale. Barna begynner å gå av seg selv når de er sterke nok : )
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Og ja, jeg slenger meg forøvrig med på det som sies over ; alt med måte. Kommer vel an på hvor sterkt det enkelte barn er.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Alt med måte ja.. Er du opptatt av å følge anbefalningene, så er vel de at man ikke bør bruke det.. Jeg er mot slike, for mine barn, hva andre gjør er helt opp til dem.. Min begrunnelse for å unngå bruk av dem er at de KAN bli litt passive av det (logisk i grunn, hvem vil vel ligge på gulvet når man kan frese rundt i en stol på hjul med oversikt over alt?) og at man ikke kjenner til hvorviidt det er spesiellt bra for ryggen.. Men igjen, alt med måte!
Rose69 Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Jeg har lest at man bør unngå hoppegynge eller gåstol. Det anbefales ikke da begge deler kan feilbelaste babyens rygg.Det er best å la babyen få utvikle seg i sitt eget tempo.Gåstolen gir ensidig kroppsbruk, og krever mer stabilitet enn barnet ofte har.
Anonym8579 Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Enig med de over her Alt med måte! Vi har selv en hoppestol/huske sak og den er jo i samme kaegori som gåstolen. Har brukt den litt nå og litt da. Spurte fysioterapeuten om det og hun sa også at det gikk greit, bare det brukes med måte. Det er ingen barnevakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå